رشد ۱.۴ درصدی خدمات نقلوانتقال خودرو

رئیس پلیس راهور فراجا میانگین زمان معطلی مراجعان در مراکز تعویض پلاک کشور را کمتر از ۳۰ دقیقه اعلام کرد و گفت: بهطور میانگین، روزانه بیش از ۲۰ هزار فرآیند نقلوانتقال خودرو در این مراکز انجام میشود.
جهان صنعت نیوز، سردار تیمور حسینی با اشاره به وضعیت خدمترسانی در مراکز تعویض پلاک کشور اظهار کرد: در بهار امسال، حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار خدمت در حوزه نقلوانتقال ارائه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱.۴ درصدی را نشان میدهد.
وی ادامه داد: شهرهای بزرگ از جمله تهران، مشهد و تبریز در صدر آمار مراجعات و ارائه خدمات نقلوانتقال خودرو قرار دارند و تلاش مجموعه پلیس راهور در سراسر کشور بر آن است تا شهروندان با کمترین اتلاف وقت خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.
سردار حسینی با حضور در مرکز تعویض پلاک میثم تهران که از مراکز پرتردد و پرمراجعه به شمار میرود، گفت: در این مرکز بهطور متوسط روزانه بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ خدمت به شهروندان ارائه میشود.
تهران، مشهد و تبریز در صدر آمار مراجعات و ارائه خدمات نقلوانتقال خودرو قرار دارند و تلاش مجموعه پلیس راهور در سراسر کشور بر آن است تا شهروندان با کمترین اتلاف وقت خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.
اختلال در برخی سرویسهای برخط
رئیس پلیس راهور فراجا، یکی از مهمترین چالشهای موجود را اختلال در برخی سرویسهای برخط دانست و تصریح کرد: بسیاری از گلایهها و نارضایتیهای مردمی مربوط به موضوعاتی است که خارج از حیطه اختیار پلیس راهور است. به عنوان نمونه، فرآیند استعلام محل سکونت در شهر تهران که از طریق سامانه «سخا» انجام میشود، گاه با اختلال یا تأخیر همراه است، در حالیکه این سامانه در اختیار نهاد دیگری است و پایداری آن بر عهده مرکز فناوری اطلاعات آنجاست.
وی با اشاره به مشکلات ناشی از اختلال در سرویسهای شهرداری و سازمان امور مالیاتی گفت: مواردی نظیر بدهیهای معوق مربوط به عوارض آزادراهی یا شهری و همچنین مالیات نقلوانتقال، میتواند موجب توقف ارائه خدمت در مراکز تعویض پلاک شود. این در حالیست که انجام برخی از این مراحل باید پیش از دریافت نوبت انجام شده باشد.
ظرفیت هر مرکز تعویض پلاک محدود است
رئیس پلیس راهور فراجا، با تأکید بر تأثیر مستقیم این اختلالها بر بهرهوری مراکز، گفت: موضوع مهم دیگری که در کاهش کارآمدی مراکز ما نقش دارد، عدم مراجعه برخی از افرادی است که نوبت دریافت کردهاند. ظرفیت هر مرکز محدود است؛ بهعنوان مثال، در همین مرکز میثم، روزانه حداکثر میتوانیم ۲۰۰۰ نفر را پذیرش کنیم، اما در برخی روزها بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از افرادی که نوبت گرفتهاند، به مرکز مراجعه نمیکنند.
سردار حسینی تصریح کرد: این افراد با عدم مراجعه خود، در عمل حق کسانی را که در مهلت قانونی وکالتنامه قرار دارند و نیاز فوری به تعویض پلاک دارند، تضییع میکنند؛ از این رو از همه مردم تقاضا دارم چنانچه اطمینان ندارند در زمان مشخصشده امکان مراجعه به مرکز را دارند، از گرفتن نوبت خودداری کنند. بسیاری از شهروندان بهصورت پیشفرض نوبت میگیرند و در صورت عدم امکان مراجعه، آن را بدون اطلاع لغو میکنند که این رفتار بهطور مستقیم بر کیفیت و عدالت در ارائه خدمات اثر منفی دارد.
وی، با قدردانی از تلاش مستمر همکاران خود در موسسه رهگشا و مراکز فنی سراسر کشور، تأکید کرد: پلیس راهور با تمام ظرفیت در خدمت مردم است تا در هر زمان و شرایطی، بهترین خدمات در حوزه نقلوانتقال خودرو به شهروندان ارائه شود.
منبع: ایرنا
اجتماعی و فرهنگیلینک کوتاه :