«پراید» جایگزین «پراید» نمی شود

جهان صنعت نیوز:  انجمن صنایع همگن قطعه سازان در خصوص توقف تولید پراید و تلفیق این خودرو با تیبا و تولید خودروی مشابه اطلاعیه ای صادر کرد و در این باره توضیحاتی ارائه کرد.

چند روز پیش یکی از خبرگزاری ها از قول آرش محبی نژاد نوشته بود که قرار است سال آینده با توقف خط تولید پراید و عدم شماره گذاری این خودرو پرانتقاد، با تلفیق این خودرو با تیبا خط تولید خودرویی با مختصات این دو، راه اندازی شود.

در پی انتشار این خبر و انتقاداتی که از سوی کارشناسان درباره چند و چون خودروی جدید مورد نظر، انجمن صنایع همگین قطعه سازان ضمن انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که منظور دبیر این انجمن تلفیق مختصات فنی این دو خودرو نبوده بلکه منظور وی تلفیق تیراژ تولیدی این دو خودرو و جایگزینی آن با محصول دیگری بوده است.

در این جوابیه ذکر شده است که «در انعکاس این مصاحبه برداشت اشتباه صورت گرفته و تولید محصول جدید تلفیقی در گروه خودروسازی سایپا مد نظر صحبت های ایشان نبوده است. آنچه از سوی دبیر این انجمن عنوان شده، تلفیق (تیراژ) تولید محصولاتی مانند تیبا و دیگر محصولات سایپا به جای پراید و در صورت خروج این خودرو از خطوط تولید بوده است و استنباط صورت گرفته در این زمینه اشتباه بوده است.»

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن در گفت وگوی رسانه ای مذبور، اعلام کرده بود که جایگزین پراید و به بازار معرفی شود هر چند که  توقف خودرو پراید تا سال آینده امکان‌پذیر نیست.

وی همچنین وعده داده بود که سال آینده پراید را شماره‌گذاری نخواهد کرد، اما تصریح کرده بود که «تا زمانی که خودرو جایگزین برای پراید از سوی گروه‌های خودروسازی معرفی نشود این خودرو نیز متوقف نخواهد شد.» چون به گفته وی: «اگر خودرو جدید از راه نرسد و خط تولید پراید متوقف شود قطعا قیمت خودرو گران خواهد شد؛ این در حالی است که با معرفی محصول جدید یکی از گروه‌های خودروسازی قیمت این خودرو نه تنها گران نمی‌شود بلکه ارزان‌تر هم خواهد شد»

در گفت و گوی فوق درپاسخ به این پرسش که «کدام خودروهای تولید داخل جایگزین پراید می‌شوند؟» تصریح شده بود که: «خودرویی همچون تیبا و یک خودرو جدید که مراحل ساخت آن تمام شده، قرار است به زودی به مرحله تجاری‌سازی برسد. پس از معرفی این خودرو جدید به بازار، این خودرو (که تلفیقی از پراید و تیبا است) جایگزین پراید می‌شود. البته بخشی از قطعات این خودرو جدید نیز همانند پراید و تیبا از کشورهای خارجی تامین می‌شود.»

این اظهارات باعث شده بود که کارشناسان معتقد باشند که قرار است خودرویی مشابه پراید، جایگزین پراید فعلی شود.

محبی‌نژاد در عین حال گفته بود: «باید در آینده منتظر ارائه برنامه خودروسازان و رونمایی از این خودرو جدید برای جایگزینی پراید باشیم.»

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 52978
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا