تشویش بازارهای سهام با تعویق توافق تجاری چین و آمریکا

جهان صنعت نیوز: تشویش آن‌ها به این خاطر بود که بر اساس اظهار «دونالد ترامپ»، توافق تجاری با چین شاید به بعد از انتخابات ۲۰۲۰ موکول شود.

شاخص نیکی ژاپن ۱.۲ درصد و شاخص هنگ‌سنگ در هنگ‌کنگ حدود یک درصد سقوط کرد. شاخص کاسپی کره جنوبی نیز حدود یک درصد کاهش یافت و شاخص کامپوزیت شانگهای در چین نیز ۰.۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ( دیروز) اعلام کرد که توافق با پکن شاید بیش از آنچه که انتظار می‌رفت، طول بکشد. ترامپ گفت: «راستش را بخواهید، از بعضی جهات من فکر می کنم بهتر است که منتظر بعد از انتخابات باشیم.»  او کمتر از یک ماه پیش خلاف این حرف را زده و گفته بود که چین و امریکا بسیار نزدیک به توافق هستند.

اما از این سیگنال سیاسی، فقط بازارهای آسیایی متضرر نشدند. بر اساس گزارش رویترز، شاخص بلوچیپ شانگهای ۰.۲ درصد کاهش یافت و S&P استرالیا ۱.۷ درصد سقوط کرد. این شاخص از روز دوشنبه تا چهارشنبه حدود ۴ درصد ریزش داشت.

بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا نیز با ۱.۷۲۴۲ درصد به کمترین میزان خود از ماه می تا به حال رسید.

«شان تیلور»، مدیر سرمایه‌گذاری آسیا و اقیانوسیه در شرکت آلمانی مدیریت دارایی DWS  به رویترز می‌گوید: «ناگهان، شما می‌توانید بازار را احساس کنید.  فقط یکی دو اظهار نظر اعلام می‌شود و بعد دوباره حال بد! همه‌چیز بی‌ثبات است.»

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه

شناسه : 67266
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا