امام جمعه تبریز: متفاوت نیستم/ من کجا و ریاست‌جمهوری کجا؟

جهان صنعت نیوز| علی فراهانی: توقع دست‌بوسی ندارد و منتظر هم نمی‌ماند تا مردم مقابل او خم و راست شوند؛ مواضع وی نسبت به دیگر هم‌لباسان خود و افرادی که در سمت امام‌جمعه قرار دارند تند و یکطرفه نیست و عادت هم ندارد در تریبون نماز جمعه مقام مسوول یا هر فرد دیگری را تخریب یا محکوم کند‌. به فکر مردم است و مشکلات مردم را مشکلات خودش می‌داند و اگر هم لازم بداند بدون هیچ تعارفی از عملکرد برخی مسوولان انتقاد می‌کند‌.

برخی می‌گویند روحانی متفاوتی است، چراکه به تئاتر و استادیوم می‌رود، سوار اتوبوس، تاکسی و مترو می‌شود؛ بدون هیچ واسطه‌ای و رودررو با مردم گفت‌وگو می‌کند و هنوز یک سال هم نشده که به عنوان امام‌جمعه تبریز از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب شده است اما در این ۱۰ ماه نه تنها مردم تبریز بلکه همه ایرانیان را با اقدامات خود غافلگیر کرده است، زیرا کارهایی انجام می‌دهد که کمتر فردی با چشمان خود در این چند دهه که از انقلاب اسلامی سپری شده از امام‌جمعه‌ای دیده است‌.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم، بهار سال گذشته امام‌جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی شد و از آن زمان تاکنون با اقدامات خود نظر بسیاری از ایرانیان را به خود جلب کرد‌. در اولین قدم دستور برداشته شدن نرده‌های جداکننده صف مسوولان از مردم را صادر کرد و انتشار خبر این اقدام پسندیده آل‌هاشم در فضای رسانه‌ای و مجازی نظر همه را به خود جلب کرد‌.

استفاده از اتوبوس BRT و تاکسی به همراه مردم و حضور سرزده در بازی تراکتورسازی و استقلال در ورزشگاه نیز از جمله رفتارهایی است که به شدت با استقبال مردم مواجه شد‌. بنابراین بسیاری از مردم می‌گویند که آل‌هاشم یک «روحانی متفاوت» و به معنای واقعی کلمه «امام‌جمعه مردمی» است‌. در این میان بعضی اعتقاد دارند که آل‌هاشم قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ را دارد و با متفاوت بودن خود و اقدامات مردم پسند می‌خواهد جلب توجه کند تا مسیر تبریز- پاستور برای وی هموارتر شود‌. البته آل‌هاشم معتقد است که نه تنها امام‌جمعه متفاوتی نیست بلکه کارهای او هم فوق‌العاده نیستند که کسی بخواهد آنان را خاص و متفاوت توصیف کند‌.

در این راستا تصمیم گرفتیم با امام‌جمعه تبریز گفت‌وگوی کوتاهی داشته باشیم و از وی درباره چرایی متفاوت بودنش نسبت به دیگر ائمه جمعه کشور پرسش‌هایی را مطرح کنیم‌. حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم درباره اینکه چرا کارها و اقدامات وی نسبت به سایر ائمه جمعه کشور فرق دارد و از نگاه جامعه امام‌جمعه متفاوتی به حساب می‌آید، به «جهان‌صنعت» می‌گوید‌: «من کار فوق‌العاده‌ای انجام نمی‌دهم و در واقع همان کارهایی را می‌کنم که ائمه جمعه محترم استان‌ها و شهرستان‌های دیگر هم انجام می‌دهند‌. در این مدتی که به عنوان امام‌جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی حضور پیدا کردم اقداماتی را انجام دادم که برخی فکر می‌کنند یا می‌گویند که کارهای من کارهای فوق‌العاده‌ای است، در حالی‌که بنده در حال عمل به وظیفه خود هستم.»

آل‌هاشم در ادامه توضیح می‌دهد‌: «ما در خدمت مردم هستیم و امیدوارم خداوند کمک‌مان کند تا منویات و خواسته‌های رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کنیم‌.»

امام‌جمعه تبریز درباره این شایعه که گفته می‌شود وی با اقدامات مردم پسند خود قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارد هم واکنش نشان می‌دهد و می‌گوید‌: «من کجا و ریاست‌جمهوری کجا؟ بنده قصد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را ندارم و همان طور که گفتم اقدامات من متفاوت و خاص نیستند و ما کارهای عادی و معمولی خودمان را انجام می‌دهیم‌.»

سیاسی

شناسه : 7017
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا