چرا سورپرایز وزیر ارتباطات برای مردم اصلا جالب نبود؟
جهان صنعت نیوز: محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران سرانجام سورپرایز خود را رونمایی کرد. او که چهار روز پیش از این یعنی در ۱۸ آذرماه در جریان برگزاری نمایشگاه تهران هوشمند خبر از «سورپرایز ویژهای» داده بود، روز پنجشنبه ۲۱ آذر در شبکههای اجتماعی خبر امکان «ارسال بسته با پهپاد» در چهارچوب طرحی به نام «پست پلاس» را منتشر کرد.
او حتی اعلام کرد که از جمله اهداف این طرح، جلوگیری از آلودگی شهرها همچنین انتقال سریع دارو به بیمارستانها است.
آقای جهرمی در صفحه اینستاگرام خود بر این واقعیت هم اشاره دارد که «در حال حاضر کشورهای کمی در دنیا هستند که این کار را کردهاند» با این وجود بلافاصله تاکید میکند: «ما میتوانیم!»
ما به جای صحبت، چند کار انجام دادیم که از آلودگی شهرها جلوگیری کنیم. ارسال بسته با پهپاد ماشین و موتوربرقی و…
همچنین به این مناسبت، ارسال نامه در پست در شنبه ۲۳ آذر رایگان است.
با توجه به واکنش بسیاری از کاربران شبکههای اجتماعی و کامنتهایی که آنها برای این خبر آقای جهرمی گذاشتهاند، به نظر میرسد آنها بیش از آنکه سورپرایز شده باشند، در شوک یا در خشم فرو رفتهاند.
چراکه در چهار روز گذشته با توجه به تحولات ماههای اخیر ایران و آنچه در فضای مجازی روی داده است، کاربران بیشتر انتظار شنیدن خبرهایی همچون رفع فیلتر تلگرام و دیگر سرویسهای مسدود شده، رفع قطعی اینترنت، پرتاب ماهواره، رایگان یا ارزان شدن ترافیک استفاده از سایتهای داخلی، حتی فعال شدن اینترنت نسل پنجم در ایران را داشتند.
نگاهی به واکنشهای مردم نشان میدهد که گویا آنچه که آقای وزیر یک «سورپرایز» توصیف کرده حداقل برای طیفی از مردم ایران چندان هم مهم نبوده است.
به همین دلیل در شمار قابل توجهی از پیامها از او خواسته شده است که بار دیگر نگاهی به تعریف کلمۀ سورپرایز بیندازد و در وضعیتی که به دلیل تحولات خونین اخیر در ایران، فضای ناامیدی جامعه را فراگرفته، با چنین تبلیغاتی برای چند روز امید واهی به مردم ندهد؛ اگرچه برخی حتی پیش از اعلام این خبر نیز چندان به آن امیدوار نبودند.
اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهلینک کوتاه :