آهنگ رشد صنایع شیمیایی آمریکا کند می‌شود

به گزارش جهان صنعت به نقل از نیپنا: تازه ترین گزارش شورای شیمی آمریکا (ACC) از کند شدن آهنگ رشد صنایع شیمیایی صنایع شیمیایی آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی حکایت دارد.

شورای شیمی آمریکا (ACC) در تازه‌ترین گزارش خود موسوم به «چشم‌انداز و شرایط صنایع شیمیایی تا پایان سال ۲۰۱۹» آورده است که در پی تردیدها درباره فضای تجاری و رکود در تولید، روند رشد صنایع شیمیایی آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی کندتر می‌شود.

گروه تجاری صنایع شیمیایی مستقر در واشینگتن آمریکا در یادداشتی آورده که رشد صنایع شیمیایی آمریکا در پی کند بودن رشد جهانی حاصل از تنش‌های تجاری و رکود در زمینه تولید جهانی، با کندی‌ روبه‌رو شده است؛ با این وجود ظرفیت تولید صنایعی که خوراک آنها از گاز شیل است، مثبت خواهد بود.

مسائل تجاری و کندی روند رشد در چند بازار عمده هدف محصولات شیمیایی سبب کند شدن روند رشد صنایع شیمیایی آمریکا در سال ۲۰۱۹ شده است.

در میانه این چالش‌ها، شورای شیمی آمریکا پیش‌بینی می‌کند حجم تولید داخلی محصولات شیمیایی آمریکا (داروهای ممنوع) در سال ۲۰۲۰ تنها با ۰٫۴ درصد رشد همراه خواهد بود، در حالی که این رقم برای سال ۲۰۱۹ میلادی ۰٫۶ درصد برآورد شده بود، همچنین انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ این مقدار با ۲٫۳ درصد رشد روبه‌رو باشد.

براساس ارزیابی شورای شیمی آمریکا ، انتظار می‌رود صادرات محصولات شیمیایی پایه نیز در سال ۲۰۱۹ هم با کاهش روبه‌رو شده باشد. صادرات محصولات شیمیایی در سال ۲۰۱۹ به دلیل تنش‌های تجاری و کند شدن آهنگ رشد اقتصادی جهان با افت روبه‌رو بوده است.

برآوردهای این نهاد حاکی از آن است که ارزش صادرات سالانه محصولات شیمیایی آمریکا امسال با ۲٫۵ درصد کاهش به ۱۳۷ میلیارد دلار برسد، با این حال، پیش‌بینی می‌شود ارزش صادرات سالانه این محصولات در سال ۲۰۲۰ میلادی بهبود یابد و با رشد ۱٫۱ درصدی به ۱۳۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ برسد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 72108
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا