مصرف ۸۰۰ میلیون متر مکعب سوخت مایع در کشور

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: علیرضا صادق آبادی امروز یکشنبه در همایش «سی.ان.جی؛فرصتی برای توسعه پایدار» با بیان اینکه جامعه دانشگاهی باید در زمینه تنظیم سندی برای شناسایی و محاسبه ظرفیت‌های زیست‌محیطی احتراق سوخت در کلانشهرها و شهرها به بخش صنعت یاری‌رسانی کند، ادامه داد: در این زمینه باید بین سازمان‌های متولی به اجماع رسید زیرا این امر نقش موثری در برنامه‌ریزی‌های صنعت برای حمل و نقل کشور و سبد سوخت خودروها خواهد داشت.

صادق آبادی افزود: حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودروی عمومی در کشور ظرف ۱۲ تا ۱۵ ماه آینده گازسوز خواهد شد.

صادق آبادی با بیان اینکه  سرمایه مورد نیاز برای گاز سوز کردن خودروهای عمومی ظرف چهار ماه باز می گردد، تاکید کرد: اجرای این طرح،  موجب اشتغال کوتاه‌مدت در صنعت سی‌ان‌جی شده و ۱.۸ میلیارد دلار عایدی نیز برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی گفت: با توجه به ظرفیت هر شهر باید میزان احتراق شناسایی شود تا بر اساس آن سیاست گذاری را انجام دهیم.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه به طور مثال در شهری که ۴ روز بارندگی در هفته دارد استفاده از سوخت یورو ۵ چندان ضروری نیست.

صادق آبادی تاکید کرد: علم اقتصاد نیز به معنای مدیریت  منابع محدود برای ظرفیت های بی شمار است و در مورد سوخت نیز باید ظرفیت های احتراق هر شهر را مورد توجه قرار دهیم.
صادق آبادی ادامه داد: با توجه به این موضوع باید منابع هیدروکربوری را به بخش های مختلف اختصاص دهیم.

وی افزود: برای رسیدن به یک اجماع در این مورد می توان از ظرفیت دانشگاه ها استفاده کرد زیرا دانشگاه تصمیم سیاسی نمی گیرد و غرض ورزی ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: در اغلب مطالعات دانشگاهی منافع ملی، به موارد فنی، اقتصادی و اجتماعی استناد می شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 73906
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا