xtrim

ATR های برجامی در ایران روی چال رفتند

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایسنا: حدود دو سال پیش هواپیماهای برجامی به کشور وارد شدند که در قالب توافق کشورهای ۵+۱ با ایران ۱۳ هواپیمای ATR  به ایران وارد شد و توسط ایران ایر در ناوگان هوایی کشور مورد استفاده قرار گرفت. هواپیماهایی که در ناوگان هوایی پرواز می‌کنند باید پس از طی دوره زمانی مشخصی به غیر از چک‌های روزانه و کوتاه مدت تعمیرات نیمه سنگین رویشان انجام شود.

به گفته محمود نادری -مدیر آشیانه شماره سه شرکت هواپیمایی ایران ایر- نخستین دوره چک و تعمیرات نیمه سنگین هواپیماهای ATR برجامی پس از حدود دو سال پرواز در آسمان ایران فرا رسیده است و تاکنون ۴-۵ هواپیما در آشیانه‌های ایران ایر تعمیر شده و به آسمان ایران برگشته‌اند.

وی اظهار کرد: از زمانی که هواپیماهای ATR پس از برجام وارد ایران شدند بیش از دو سال می‌گذرد و براساس قوانین و دستور العمل‌های موجود به غیر از ایر چک‌های سبک کوتاه مدت باید پس از گذشت دو سال چک نیمه سنگین یا همان چک دو ساله روی آن‌ها انجام شود که این توان از نظر فنی و مهندسی و تامین قطعات در کشور و این ایرلاین وجود دارد.

opal

نادری افزود: تعمیرات نیمه سنگین دو ساله شامل پیاده وسوار کردن صندلی‌های هواپیما و پنل‌های کف آن برای کنترل موارد متعددی از قبیل زنگ‌زدگی، کروژن ، شکستگی و همه چک‌هایی است که شرکت سازنده آن، در کارت صادر شده به ما اعلام کرده است.

مدیر آشیانه شماره سه شرکت هواپیمایی ایران ایر ادامه داد: در چک‌های دو ساله موتور ، بدنه هواپیما، ارابه‌های فرود، قطعات الکترونیکی و بسیاری از بخش‌های هواپیما مورد بازبینی و تعمیرات قرار می‌گیرند البته برخی قطعات عوض می‌شوند و برخی دیگر از قطعات چک شده و مجددا روی هواپیما سوار می‌شوند.

وی با بیان این که هیچ مشکلی از نظر تعمیر این هواپیماها در داخل وجود ندارد، گفت: بر حسب پروازهای انجام شده و کارتی که شرکت سازنده صادر کرده، همه فعالیت‌های مرتبط با چک و تعمیر هواپیما روی آن‌ها انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه نداریم.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 75163
لینک کوتاه :