روسیه خود را آماده خروج تدریجی از توافق اوپک پلاس می‌کند

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: الکساندر نوواک روز جمعه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ گفت: این برنامه را امسال بررسی خواهیم کرد. وزیر انرژی روسیه در همین حال به تاثیر و کارایی این توافق اشاره کرد و افزود: بازار نفت به چنین توافق‌هایی تاکنون واکنش خوبی نشان داده است.

وی ادامه داد: سطح نوسانات بهای نفت کاهش یافته و سرمایه گذاریها به طرح های نفتی بازگشته است.بنظرم بهای نفت در بازار جهانی، رضایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نفت را فراهم می کند. 

اوپک با برخی کشورهای غیراوپکی در قالب اوپک پلاس از آغاز سال ۲۰۱۷  برای کاهش تولید نفت در سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز توافق کرده است.

این توافق تابستان گذشته تا ماه مارس سال ۲۰۲۰ تمدید شد و بر اساس آن تولیدکنندگان نفت در قالب اوپک پلاس روزانه ۱.۷ میلیون بشکه تولید نفت خود را نسبت به ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ کاهش می دهند.
 
وزیر انرژی روسیه در ادامه مصاحبه تلویزیونی گفت که انتظار ندارد بهای نفت در بازار جهانی تا ۳۰ دلار برای هر بشکه سقوط کند.

وی افزود: در زمان حاضر بازار جهانی نفت کمابیش متوازن است و سطح نوسانات بهای نفت پایین است بویژه اینکه عوامل خارجی نوسان آفرین نسبت به آغاز سال جاری زیاد نیست.

روسیه روزانه بیش از ۱۱ میلیون بشکه نفت تولید می کند که بیش از نیمی از آن صادر می شود.

 

اقتصاد کلان

شناسه : 76180
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا