تاخیر دو ساله دستگاه‌های اجرایی در ارایه برنامه بهره‌وری

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا:  «فاطمه پهلوانی» امروز (سه شنبه) در نخستین همایش متولیان بهره‌وری در استان‌ها در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی افزود: استان‌ها سلول‌های حیاتی اجرای برنامه‌های ملی هستند و نقش کلیدی در اجرای آن دارند.

وی ادامه داد: برنامه‌های کلانی که در کشور تدوین و به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود، در واقع برنامه‌های بالا به پایین هستند و از ابتدای امر باید نظرات بخش‌های مختلف اخذ شود.

رییس سازمان ملی بهره‌وری  اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه دستگاه‌های اجرایی مکلف بودند برنامه های بهره‌وری را ظرف ۶ ماه اعلام کنند که تا کنون میسر نشده است و سازمان بهره‌وری تلاش کرده دلایل این موضوع را آسیب شناسی کند تا به اهداف پیش بینی شده برسیم.

وی تاکید کرد: در آسیب‌شناسی ها همواره باید نگاه بومی و برش استانی مدنظر قرار گیرد و بنا داریم به صورت مستقیم با مدیریت استان‌ها ارتباط برقرار و الگوی کمیته بهره‌وری استان و دستورالعمل را ارایه کنیم و در حال حاضر در مرحله رایزنی با استان‌ها هستیم.

پهلوانی همسویی دستگاه ها در سطح استانی و بازخورد ملی، برقراری ارتباط سازنده و مستمر استان‌ها با سازمان ملی بهره‌وری و تشکیل شبکه ملی بهره‌وری را از جمله اهداف نخستین همایش متولیان بهره وری بیان کرد.

مردانی معاون پایش و پژوهش سازمان ملی بهره وری نیز در ادامه گفت: بهره وری به معنای کارایی و اثربخشی است و سرمایه گذاری منجر به ایجاد ظرفیت نمی شود و اقتصاد کشور قادر به ایجاد سرمایه نیست.

به گفته وی اقتصاد کشور در سال ٩٨ در آستانه استهلاک سرمایه است و بهره‌وری نیروی کار نزولی است.

مردانی گفت: تجربه جهانی می گوید که کشورهایی موفق هستند و توسعه اقتصادی زمانی میسر شده که بهره وری ارتقا یافته و توان تولید آن کشور تقویت شده است.

وی تاکید کرد: سیاست نهایی سازمان ملی بهره وری، توسعه بهره وری است و امیدواریم استان‌ها و مدیریت و برنامه ریزی مراکز به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 84288
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا