محصولات ایرانی جایگزین برندهای کره ای نخواهند شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: محصولاتی که که شباهت ظاهری نام انها با برندهایی که نمایندگی آن را بر عهده داشته اند شائبه  احتمال برنامه ریزی برای ایجاد ذهنیت در بازار تحت عنوان حضور محصولات کره ای با نام های جدید برای دور زدن از شرایط تحریمی را تقویت کرده است . موضوعی که به شدت از سوی مدیران این شرکت ها تکذیب شده و بر اعلام شکل گیری برندی جدید با استفاده از تجربیات سال ها تولید محصولات کره ای و با رقابت پذیری بالا تاکید شده است .

عباس گائینی مدیرعامل شرکت تولید گلد ایران در خصوص تولید محصولات این شرکت تحت عنوان جی پلاس به «جهان صنعت» گفت: با شدت گرفتن تحریم ها با وجود تمایل شرکت های کره ای برای تداوم فعالیت در بازار ایران متاسفانه امکان تداوم فعالیت و انجام مبادلات مالی فراهم نشد و به ناچار ورود مواد اولیه و تولید محصولات این برندها در کشور متوقف شد.

وی در ادامه افزود: سال ها تجربه در زمینه تولید محصولات کره ای واستفاده از تجهیزات و ماشین آلات با کیفیت به همراه اهمیت تداوم تولید و اشتغال باعث شد تا برنامه ریزی برای تولید محصولی ایرانی صورت گیرد .

 

وی به احداث واحد تولید در سیرجان اشاره کرد و گفت: پس از بررسی ها شهرستان سیرجان برای جانمایی و ایجاد کارخانه انتخاب شد و تلویزیون های جی پلاس در این واحد تولید می شوند. همچنین در واحد قزوین نیز برای تولید تلویزیون در حال تجهیز بوده و پس از آن برای تولید محصولات لوازم خانگی همچون ماشین لباسشویی، ظرفشویی، مانیتور، اسمارت‌بُرد‌ها و حتی گوشی تلفن همراه، با همکاری تامین‌کنندگان صاحب فناوری خارجی برنامه ریزی شده است.

گائینی در پاسخ به اینکه تولید این محصولات با مشارکت شرکت های چینی صورت می گیرد گفت: باید توجه داشت که هیچ تولیدکننده ای امکان تولید تمامی لوازم و قطعات مورد نیاز خطوط تولید را نداشته و اکثر شرکت های بزرگ نیازهای خود را از طریق شرکت های تخصصی تامین می کنند و گلد ایران نیز از این قائده مستثنی نیست . بنابراین تلاش شده تا برخی از قطعات مورد نیاز را از طریق سفارش به شرکت های صاحب تکنولوژی و به صورت انحصاری برای مجموعه تامین کند.

مدیرعامل  شرکت گلد ایران به قیمت مناسب محصولات این شرکت اشاره کرد و گفت: تلاش شده محصولات این شرکت علاوه بر کیفیت از قیمت مناسب تری برای پوشش اکثر گروه های جامعه برخوردار باشد.

گائینی در پاسخ به اینکه با ظهور محصولات ایرانی و شباهت نام این محصولات با برندهای کره ای این شائبه ایجاد شده که محصولات به عنوان جایگزین برندهای مطرح در بازار و با قیمت های مشابه عرضه خواهد شد گفت: اساسا چنین رویکردی در مجموعه گلد ایران وجود نداشته و در صورت بازگشت برندهای کره ای باز هم محصولات جی پلاس با نام و برند مشخص خود در بازار عرضه خواهند شد . البته احتمال سودجویی برخی از فروشندگان از این تشابه و محصولات وجود دارد اما هیچ برنامه ای برای این منظور وجود نداشته و محصولات شرکت از شخصیت حقوقی مجزا برخوردار خواهند بود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه

شناسه : 86329
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا