انسداد ۱۳۰ راه روستایی در پی وقوع سیل شب گذشته

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «رضا اکبری» معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عمده‌ترین خسارت‌ها در پی سیل شب گذشته را مربوط به استان‌های جنوبی کشور عنوان کرد و افزود: بیشترین خسارت وارد شده در شهرهای جنوب کرمان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان بوده و خسارت های وارد شده در این مناطق در مقایسه با سایر شهرها بیشتر است.

وی اظهار داشت: در جنوب سیستان و بلوچستان، محور چابهار به کنارک و در محور جاسک به دلیل وقوع سیل بسیاری از مسیرها مسدود شده است.

اکبری با اشاره به خسارات ناشی از سیل در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر  و عسلویه گفت: میزان خسارات در این محورها سبب مسدود شدن محورهای شریانی نشده اما در برخی از استان‌ها خسارت‌های وارد شده بسیار زیاد بوده است.

معاون راهداری سازمان‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه تا صبح امروز، وقوع سیل موجب مسدود شدن راه روستایی ۱۳۰ روستا شده است، افزود: در این شرایط منتظر فروکش آب هستیم چرا که با فروکش آب ممکن است برخی محورهای روستایی خود به خود باز شود، اما به طور قطع تا فروکش نکردن آب، امکان دسترسی به این روستاها وجود ندارد.

اکبری توضیح داد: ممکن است سیل برخی از جاده ها را با خود برده باشد و در این شرایط، امکان پیش‌بینی وضعیت راه‌های روستایی در سایر شهرها وجود ندارد.

وی بیشترین خسارت‌های وارد شده سیل را مربوط به جنوب کرمان و محور کهنوج به بندرعباس، محور قلعه گنج به کهنوج، محورهای رودبار به ازگله‌رود و محور ایرانشهر به بم ذکر کرد که باعث تخریب شدن بسیاری از راه‌ها شده است.

اکبری تاکید کرد: در این محورها بسیاری از پل‌ها تخریب و آب نماهایی که در مسیر وجود داشته است، باعث مسدود شدن راه‌ها شده و شدت جریان آب باعث شده که آب‌نماها از روی محورها عبور کند. شدت جریان آب در همه محورها باعث ایجاد خسارت های بسیار زیادی شده است.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده با ماموران راهداری، اکیپ‌هایی از شهرهای مختلف مانند ایرانشهر به این محورها اعزام شده و برای بازگشایی محورها نیز از شهرستان‌های اطراف، ماشین‌آلات اعزام شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اعزام نماینده تام‌الاختیار این سازمان برای بازگشایی محورهای خسارت دیده خبر داد و گفت: شدت بارندگی ناشی از سیل بسیار زیاد بود است. هنوز خسارت به صورت کامل ارزیابی نشده، اما انتظار می‌رود تا فردا ارزیابی نهایی شود.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 96040
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا