تولیدکنندگان لوازم خانگی خواستار معافیت‌های مالیاتی شدند

جهان صنعت نیوز| پس از تعطیلی چند هفته ای اکثر صنایع و واحدهای صنفی دولت در اخرین تصمیم خود در ستاد مقابل با کرونا بازگشت تدریجی صنایع و کسب و کارها را برنامه ریزی کرده و در مرحله نخست تمامی صنایع را ملزم به بازگشت به تولید با رعایت پروتکل های بهداشتی کرده است . موضوعی که اگرچه تحت تاثیر شرایط اقتصادی نه چندان مناسب و تشدید تحریم ها اتخاذ شده اما به واسطه آنچه نبود سیستم توزیع و برهم خوردن زنجیره تولید تا مصرف گفته می شود برخی از صنایع با دغدغه تداوم چرخ تولید مواجه اند . در این رابطه  تولیدکنندگان لوازم خانگی از جمله صنایعی است که نسبت به نبود سیستم عرضه ابراز نگرانی کرده و معتقد است عدم بازگشت توزیع و عرضه باعث افزایش تولید و تحمیل هزینه های مازاد خواهد شد بنابراین دولت باید حمایت های خود را در شرایط کنونی بیشتر متوجه معافیت های مالیاتی و عدم دریافت حقوق بیمه ای کند. 

در همین خصوص رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به «جهان صنعت نیوز» گفت : در حال حاضر اگرچه تولید برخی کالاها از جمله مواد غذایی به دلیل فعالیت سوپرمارکت ها و همچنین تقاضای مردم توجیه دارد اما تولید کالاهایی نظیر لوازم خانگی با توجه به توقف فعالیت اصناف ،  ضرر تولیدکننده را به دنبال خواهد داشت.

مرتضی میری با تاکید بر اینکه زنجیره تولید و توزیع به هم متصل است، گفت : تصمیمات نامناسب دولت در شرایط حساس فعلی باعث ایجاد مشکل در زنجیره تولید و توزیع شده است.

وی افزود : در حال حاضر فروشگاه های لوازم خانگی تعطیل هستند و تاکید دولت بر تولید این حوزه می تواند ضرر تولیدکنندگان را به دنبال داشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار کرد : در صورتی که واحد های توزیع فعالیت نداشته باشند، کالاهای تولیدی باید در انبار ها ذخیره شود در حالی که انبارهای تولیدکنندگان ظرفیت نگهداری حجم زیادی از کالا را ندارد.

اصناف از پس مخارج زندگی خود بر نمی آیند

میری با بیان اینکه وزارت صنعت، ستاد ملی مقابله با کرونا و سایر ارگان‌های ذیربط باید هماهنگی کاری بهتری داشته و تصمیمات بهتری اتخاذ کنند، گفت : با شیوع ویروس کرونا فروش مغازه‌ها چند هفته ای می شود که متوقف شده و در صورتی که دولت برای کمک به اصناف راهکار مناسبی در نظر نگیرد ، نه تنها اصناف از پس مخارج زندگی خود بر نخواهند آمد بلکه تولیدکنندگان نیز با مشکل مواجه خواهند شد چرا که شرط موفقیت تولید، توزیع مناسب در بازار است.

وی ادامه داد: بنابراین فعالیت اصناف و تولیدکنندگان به یکدیگر وابسته است. به طوریکه با توقف فعالیت اصناف نمی توان انتظار رشد و موفقیت بخش تولید را داشت.

میری بیان کرد : انتظار می‌رود همانطور که بازاری‌ها در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا همکاری داشتند و فعالیت نکردند، دولت نیز از ما حمایت کند چراکه اصناف و بازاریان نیز هزینه و مخارج دارند .

این مقام صنفی اظهار کرد: دولت می‌تواند با اقداماتی نظیر بخشیدن حق بیمه ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت به اصناف کمک کند چرا که اصناف در این مدت نتوانسته‌اند فعالیت اقتصادی داشته باشند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه

شناسه : 98830
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا