ناصر ایمانی : سیاستمدار داریم کم هم نداریم

به گزارش جهان صنعت نیوز:  ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا یکی از همین تحلیل‌گران است. او اظهارات عبدی در این باره را ناشی از تعلقات جناحی می‌داند. او در گفتگو با «جهان صنعت» گفت: «خوب بود که آقای عبدی توضیح می‌دادند که چرا سیاستمداران کنار رفته‌اند؟ یعنی می‌گفتند که چه دگردیسی‌هایی پیش آمده که سیاستمداران کنار رفته‌اند و در چه شرایطی بازخواهند گشت؟»

وی افزود: «برداشت جامعه از این طور بیانات این است که برخی تا وقتی خود در صحنه هستند، سیاست‌مدران را در صحنه می‌بینند، دموکراسی و رونق اقتصادی را موجود می‌داند و … اما وقتی به هر دلیلی کنار می‌روند یا مردم آنان را کنار می‌گذارند همه چیز در کشور سیاسی می‌شود؛ از آزادی و دموکراسی گرفته تا سیاستمدارن و … .

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه « این رویکرد تصویر خوبی را از این جریان نشان نمی‌دهد» گفت: « چرا یکی، دو سال پیش به این نتیجه نرسیده بودند و الان که صحنه سیاسی تغییر کرده است، این را می‌گویند؟! برآیند مجموعه مقالات و اظهارات دوستان در چهار، پنج ماه اخیر این است که همه چیز از دست رفته و ما چیزی نداریم. این تصویر مخالف یک نگاه منصفانه به سیاست کشور است. این یعنی اگر ما نباشیم، سیاست از بین می‌رود، هرج و مرج می‌شود، مجلسی که روی کار می آید پشتوانه مردمی ندارد و … .

وی در پاسخ به اینکه «وقتی می‌گویند مجلس پشتوانه مردمی ندارد به مشارکت اندک در انتخابات استناد می‌کنند و وقتی از نبود دموکراسی می‌گویند دلیلش حذف یک جریان سیاسی است» گفت: «با رفتن یک جریان سیاسی از کشور همه چیز سیاه نمی‌شود و با آمدن طرف مقابل هم همه چیز سفید نمی‌شود. این یک استدلال کودکانه است. یک وقتی ما بحث می‌کنیم و می‌گوییم که حضور افراد صاحب‌نظر به طور کلی در کشور کم‌رنگ شده و این باید بدون تعلقات جناحی بررسی و بیان شود.»

ایمانی در پاسخ به اینکه در یک نگاه فراجناحی فکر می‌کنید که سیاستمدار در کشور کم داریم یا به قدر کافی؟ گفت: «من معتقدم که ما سیاستمدار داریم و کم هم نداریم. مشکل این است که این افراد سیاستمدار، متفکر، فهیم و با اندیشه مخاطرات زیادی برای حضور در صحنه‌های سیاسی دارند.»

وی با تاکید بر اینکه «این یک بحث جناحی نیست و برای سیاسیون در هر دو جناح ممکن است، پیش آید» گفت: «ما حتی در صحنه مدیریتی نیز ریسک حضور را بالا برده‌ایم. شما ببینید وقتی یک مدیری انتخاب می‌شود، می‌بینیم که مدیران شایسته تری وجود دارند که به صحنه نیامده‌اند. یکی از دلایل این است که ما ریسک مدیریت را در کشور بالا برده‌ایم. اگر کسی بخواهد مسئولیت را به عهده بگیرد، انواع و اقسام مطالب و بعضا تهمت‌ها درباره او در جامعه می‌پیچید و افراد به خاطر حفظ حیثیت خود هم که شده سعی می‌کنند در صحنه قرار نگیرند.

به هر حال همه در زندگی گذشته خود اشتباهاتی داشته‌اند. از این منظر قبول دارم اما با توجه به اینکه دو سال قبل این‌ حرف‌ها را نگفتند و البته مجموعه صحبت‌هایشان در ماه‌های اخیر، فکر می‌کنم که صحبت‌هایشان جنبه جناحی دارد».

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 130932
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا