دعوای همیشگی حقوق بشر

به گزارش جهان صنعت نیوز: آخرین چالش حقوق بشری را با آنها همین دیروز داشته‌ایم که «جاوید رحمان» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران وضعیت اعدام در کشورمان را «وخیم» اعلام کرد. گزارش او طبق روال با واکنش جدی و تند مسوولان ایران همراه بود. نمایندگی کشورمان در سازمان ملل طی بیانیه‌ای گزارش او را «معیوب» و در «راستای تکرار کلیشه‌های بدخواهانه» دانست.

فقط این نبود و کاظم غریب‌آبادی که همین اخیرا به ستاد حقوق بشر قوه قضاییه رفته نیز این گزارش را «یک اقدام کاملا سیاسی و انحرافی» توصیف کرد.

در حالی که جهان از بی‌عدالتی ناشی از رفتارها و سیاست‌های کشورهای مدعی غربی و آمریکا رنج می‌برد، ارائه گزارش در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران که خود قربانی نقض حقوق بشر در اثر اقدامات این قبیل کشورها است، یک اقدام کاملا سیاسی و انحرافی است.

غریب‌آبادی گفت: متاسفانه حقوق بشر به یک کالا و ابزار سیاسی برای اعمال فشار به کشورهای مستقل و در حال توسعه، نظیر ایران تبدیل شده است. در این شرایط، قربانی خود بشر است.

دبیر ستاد حقوق بشر با انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر اقدامات تروریستی علیه ملت ایران و دانشمندان آن و همچنین تحریم‌های ظالمانه که نقض فاحش حقوق بشر افراد محسوب می‌شوند، خواهان رسیدگی سازوکارهای حقوق بشری به این اقدامات خلاف حقوق بین‌الملل و حقوق بشر غربی‌ها و همچنین وضعیت حقوق بشر در این کشورها شد.

گفتنی است، در بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل هم آمده بود: «انتصاب گزارشگر ویژه برای جمهوری اسلامی ایران یک طرح ناعادلانه و با انگیزه سیاسی بوده که توسط غرب، به ویژه کانادا و در راستای نگرش خصمانه آنها علیه ملت ایران، طراحی شده است.» ایران همچنین در این بیانیه سکوت جاوید رحمان در برابر تحریم‌های یکجانبه آمریکا را سرزنش کرد.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 224619
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا