پیروزی بزرگ فعالان رمزارز در آمریکا

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به نقل از وب‌سایت «کوین تلگراف»، وزارت خزانه‌داری آمریکا تایید کرد که استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال و شرکت‌های ارائه‌دهنده کیف‌پول‌های رمزارزی از قوانین گزارش‌دهی IRS معاف هستند و باید مقررات خاص خود را داشته باشند. همچنین خزانه‌داری ایالات‌متحده اعلام کرد که قصد دارد استخراج‌کنندگان رمزارز، سرمایه‌گذاران و سایر فعالان کریپتو را از قوانین گزارش‌های مالیاتی معاف کند. این قوانین صاحبان سرمایه و کسب‌وکار را ملزم می‌کند اطلاعات مربوط به تراکنش‌های مشتریان خود را در سامانه‌های دولتی به اشتراک بگذارند. «راب پورتمن»، سناتور جمهوریخواه اوهایو، با اعلام این خبر در توئیتر گفت: «از وزارت خزانه‌داری قدردانی می‌کنیم که ماینرها، سرمایه‌گذاران و ارائه‌دهندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار کیف‌پول در دنیای کریپتو را مشمول تعهدات گزارش مالیاتی نمی‌داند.»

«جاناتان دیویدسون»، دستیار وزیر خزانه‌داری در امور قانونگذاری، در نامه‌ای به سناتورهای مجلس آمریکا گفت که موضع این نهاد خارج کردن فعالان این حوزه از فرآیندهای سنتی مالیات است. علت این اقدام ابهام در اطلاعات و جزییات تراکنش‌ها و مبادلات مالی کریپتو است. وزارت خزانه‌داری آمریکا معتقد است بسیاری از این اطلاعات نمی‌توانند با فرمول‌های قبلی مورد محاسبه قرار گیرند. یکی از چالش‌های این محاسبات تراکنش‌های صرافی‌هاست که باید به عنوان واسطه‌گر به آنها نگاه شود. بنابراین تعریف دقیقی از تراکنش فروش، واسطه‌گری و خرید وجود ندارد. خبرگزاری «بلومبرگ» گزارش داده است که این وزارتخانه در حال برنامه‌ریزی برای تنظیم مقرراتی است تا بتواند نسبت به محاسبه و دریافت مالیات از کارگزاران کریپتو کارنسی اقدام کند. جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا، لایحه ایجاد زیرساخت‌های نظارت بر کریپتو را در اواسط نوامبر ۲۰۲۱ امضا کرد. طبق این سند قانونی فعالان بازار کریپتو باید تمام تراکنش‌های دیجیتال خود که بیش از ۱۰ هزار دلار ارزش دارد را به سامانه مالیانی این کشور گزارش دهند.

در ماه دسامبر چندین سناتور، از جمله «پت تومی»، «ران وایدن» و «سینتیا لومیس» از وزارت خزانه‌داری خواستند تا تعریف مشخصی از کارگزار و واسطه در قانون زیرساخت‌های کریپتو ارائه دهد. همچنین آنها از این وزارتخانه تقاضا کردند برای ارائه قوانین متناسب با کریپتو کارنسی برنامه‌ریزی کند. گروهی از نمایندگان دموکرات‌ مجلس آمریکا نیز در ماه نوامبر از طرحی مشابه حمایت کردند.

ممکن است «کاردانو» جای «بیت‌کوین» را بگیرد

همچنین «چارلز هاسکینسون»، خالق کاردانو، در مصاحبه‌ای گفت: «غیرممکن نیست که کاردانو روزی نقش مهم‌ترین رمزارز برای ذخیره دارایی در جهان را به عهده بگیرد.» او در این مصاحبه قابلیت‌های بیت‌کوین به عنوان بهترین رمزارز برای ذخیره سرمایه را زیر سوال برد. به گزارش وب‌سایت «یو تودِی»، در حالی که پادشاه کریپتو مهم‌ترین رمزارز برای ذخیره‌سازی دارایی است، مدیرعامل شرکت Input Output معتقد است که مصرف بالای انرژی برای استخراج BTC سبب تمرکزگرایی این رمزارز خواهد شد. او اعتقاد دارد وقتی جایگزین‌های کارآمدتری موجود است، استفاده از ارزهای دیجیتالی با فرآیندهای پرهزینه و پرمصرف هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.
«هاسکینسون» این فرض که کمیابی بیت‌کوین باعث افزایش هزینه استخراج شده است را نادرست می‌داند. او ادعا می‌کند که این اتفاق بخشی از ماهیت بیت‌کوین محسوب می‌شود و حاصل الگو‌ها و سیاست‌های کلی ساتوشی است. مدیر تیم توسعه کاردانو در مصاحبه‌اش گفته است: اگر یک نقاشی را با دست بکشید و دیگری را بتوانید با ماشین‌ها و ابزارها رسم کنید، در حالی که کیفیت‌ها تفاوتی ندارد و تقاضا نیز یکسان است، شما مشغول تلاش بیهوده هستید. یک شبکه دیجیتال استاندارد باید بتواند قابلیت‌های اجرای قراردادهای هوشمند، پردازش‌های ابری و مدیریت داده‌ها را با توان عملیاتی بالا ارائه دهد. همچنین باید بتواند میلیون‌ها تراکنش در ثانیه انجام دهد. در حال حاضر بیت‌کوین نمی‌تواند هیچ کدام از موارد ذکرشده را ارائه دهد. به همین دلیل «هاسکینسون» اذعان می‌کند که این BTC باید تکامل پیدا کرده و سیاست‌های خودش را اصلاح کند. این میلیاردر دنیای کریپتو معتقد است انجام چنین تغییراتی یک اقدام غیرممکن برای بیت‌کوین محسوب نمی‌شود.

«هاسکینسون» پیش‌بینی می‌کند که «دلارزدایی» و افزایش استفاده از سایر دارایی‌ها ادامه خواهد داشت. او دلیل این اتفاق را افزایش بدهی ملی آمریکا و فرار مردم به سمت استانداردهای پولی متفاوت می‌داند. البته او در ادامه تاکید کرد که کاهش اعتبار و محبوبیت دلار روند شدیدی نخواهد داشت. او تصور می‌کند به تدریج دارایی‌های جایگزین بر دلار برتری پیدا می‌‌کنند و ارز ملی آمریکا به آرامی رو به افول حرکت خواهد کرد.

«اتریوم کلاسیک» آماده جهش قیمت می‌شود

همچنین بعد از هفته‌ها خبر و تیزر و شایعه، سرانجام «هارد فورک» مورد انتظار Ethereum Classic با نام Mystique راه‌اندازی شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این «هارد فورک» از بلاک شماره ۰۰۰/۵۲۵/۱۴۰ فعال شد و ETC Cooperative هم متذکر شد که «این یک هارد فورک مجزا نیست و فقط یک به‌روزرسانی پروتکل محسوب می‌شود.» به گزارش سایت «ای ام بی کریپتو»، لازم به ذکر است که ماه گذشته، درصد آمادگی نودها در کل شبکه فقط ۳۵ درصد بود ولی در حال حاضر این درصد آمادگی به حوالی ۴/۶۵ درصد رسیده است. تمرکز اصلی این «هارد فورک»، افزایش تعامل‌پذیری شبکه است. در واقع Mystique امکان به‌کارگیری ارتقای Ethereum London را در شبکه Ethereum Classic فراهم می‌کند. در واقع این «هارد فورک» در ابتدا به شکل ECIP 1104 پیشنهاد شده بود، حالا اما فقط برخی از ارتقاهای Ethereum London که به طور اختصاصی برگزیده شده‌اند، در شبکه ETC فعال خواهد شد.
Mystique شامل پیاده‌سازی EIP-3529 (کاهش سرمایه جایگزین) و EIP-3541 (رد قراردادهای جدیدی که با ۰ xEF آغاز می‌شوند) می‌شود. از طرف دیگر این به‌روزرسانیEIP های مرتبط با تغییر کارمزد بازار، کد BASEFEE و تاخیر دشواری شبکه را حذف می‌کند. با اینکه دو EIP اول «با سیاست پولی ثابت ETC مغایرت دارد»، مورد آخر دیگر قابل اجرایی نیست. سوالی که ذهن همه فعالان و اعضای جامعه اتریوم کلاسیک را مشغول کرده، این است که این هارد فورک چه تاثیری در قیمت ETC خواهد داشت؟ با اینکه در فاصله چند ساعتی از به‌کارگیری این هارد فورک، قیمت ETC حدود ۵ درصد رشد داشت ولی بعد از به‌کارگیری هم این آلت کوین قادر به برگشت از روند نزولی خود نبود. لازم به ذکر است که قیمت ETC در روزهای ۱۱ و ۱۲ فوریه حدود ۱۵ درصد ریزش داشت.
این آلت کوین در سال گذشته همواره جزو ۲۵ کوین برتر بازار بود ولی در این اواخر تا رتبه ۳۴ تنزل یافته است. با این حال اعضای جامعه این آلت کوین، نسبت به آینده قیمت ETC بسیار امیدوارند و معتقدند که این پروژه قطعا بین ۱۰ کوین برتر بازار قرار خواهد گرفت. علاوه بر امیدواری برای رتبه‌بندی اتریوم کلاسیک، اعضای جامعه این کوین ایمان دارند که قیمت این دارایی می‌تواند تا هزار دلار هم بالا برود. طبق گفته متخصصان این جامعه، ارزش ETC همواره حدود ۵ درصد از ارزش کل بیت‌کوین بوده است، بنابراین اگر قیمت بیت‌کوین به ۱۲۵۰۰۰ دلار برسد، ETC هم می‌تواند تا حوالی هزار دلار بالا برود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 247631
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا