مدیران اجرایی با سابقه ارجح به مدیران ستادی بی تجربه

به گزارش جهان صنعت نیوز:   این مجموعه طی سالهای گذشته در مزایده ها و به واسطه حمایت دولت موفق به کسب محدوده های معدنی شده است که این واگذاری می بایستی دو وجه را برای خدمت ملی در نظر داشته باشد. مورد اول نگاه ملی مدیریتی است با این زاویه دید که هر یک از اموال و دستاوردهای این سازمان باید در راستای تولید و اشتغالزایی به کار گرفته شود و توامان این امر هم مدنظر باشد که منافع این سازمان با توجه به وابستگی به بنیاد شهید و امور ایثارگران بار معنوی به دوش مدیران آن قرار خواهد داد که از تلاش برای کسب منافع بیشتر دریغ نکنند.

موضوعی که گاها به واسطه عدم توانمندی یا عدم نگاه درست مدیران زیر سوال می رود. به نظر می رسد شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن کوثر با شرکتهای تولیدی و همچنین محدوده های معدنی زیر مجموعه خود، پتانسیل بهره برداری بالا برای ایجاد اشتغال در کشور و همچنین تاثیر در تولید ناخالص ملی به لحاظ ایجاد ارزش افزوده بالاتر را دارد اما عدم حضور مدیران اجرایی در این سازمانها سبب شده به اموال و شرکتهای این مجموعه نگاه دلالی شود و به جای پرورش و ارتقاء داشته های سازمان به فکر ایجاد فضایی برای فروش بالاتر اموال سازمان باشند. به طور مثال محدوده های معدنی که در اختیار این سازمان گذاشته شده است به نوعی بلوکه این سازمان است و پروانه فعالیت آنها تمدید می گردد اما خروجی تولیدی و فعالیت معدنی در آن دیده نمی شود و به جای سرمایه گذاری و به کارگری نیروی جوان و بیکار کشور در این محدوده ها، برای فروش بالاتر آن چرتکه می اندازند.

در شرایط کنونی کشور که باید همگی تلاش و همت خود را در راستای خدمت ‌رسانی و پیشبرد امور مضاعف کنیم و با فشار تحریمها بر جنگ فعلی فائق شویم نباید مدیران نگاه دلالی به اندوخته های کشور داشته باشند به همین خاطر حضور مدیران اجرایی با تجربه در این عرصه کاملا مشهود است که به دنبال واسطه گری نباشند بلکه اموال را در خدمت کشور فعال کرده و سرمایه ها را برای تولید, توسعه و اشتغال بیشتر جذب نمایند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 267194
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا