تهران سالانه نیازمند ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی است/ از رکود ساخت مسکن خارج شدیم

به گزارش جهان صنعت نیوز: حمیدرضا صارمی روز شنبه در مراسم کلنگ زنی ۱۱ هزار واحد مسکونی که در شهرک علایین شهر ری در حال برگزاری است، گفت: بطور متوسط سالانه ۵۱ هزار ازدواج در تهران صورت می گیرد و با توجه به رشد جمعیت باید ۱۵۰ هزار واحد مسکونی جدید در تهران ساخته شود.

وی افزود: در برخی سال ها حتی توانستیم حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی بسازیم اما از دهه ۹۰ به ویژه از سال ۹۳ این میزان به زیر ۵۰ هزار واحد رسید.

معاون شهردار تهران ادامه داد: غفلت در مسکن سازی پایتخت در دهه ۹۰ موجب افزایش چشمگیر قیمت مسکن شد و مقام معظم رهبری در چندین مرتبه در این خصوص تذکر دادند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران تلاش دارد تا قیمت مسکن را در پایتخت بشکند، گفت: در این دوره از مدیریت شهری با توجه به آمارهای صدور پروانه موفق شدیم از رکود ساخت مسکن خارج شویم.

صارمی افزود: هم اکنون شهرداری تهران ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در ارتباط با مسکن سازی با بخش های مختلف تفاهم نامه همکاری امضا کرده و امروز در جوار حرم عبدالعظیم حسنی (ع) عملیات ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران اجرایی و عملیاتی می شود.

معاون شهردار تهران دلیل دیگر مداخله مستقیم در موضوع مسکن را هم افزایی بین نهادها و بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: در سال های ۹۸ و ۹۹ عوارض ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرد که این اقدام بخشی از سازندگان را تحت تاثیر قرار داد و برای آنها سودآوری نداشت.

بخشی نگری مشکلات اساسی برای کشور ایجاد کرده است
نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم یکی از مشکلات اساسی کشور را موضوع بخشی نگری ذکر کرد و گفت: بسیاری از منابع کشور بدلیل تاثیر بر این نگاه هدر رفته است.

پرویز سروری با بیان اینکه با نگاه هم افزایی باید کارها را پیش ببریم، افزود: قرارگاه های مختلف در مدیریت شهری تهران به همین دلیل تشکیل شده و مدیریت شهری تلاش دارد مشکلات را با نگاه هم افزایی و تعامل مرتفع کند.

وی ادامه داد: در این دوره از مدیریت شهری با نگاه هم افزایی در موضوع مسکن ورود پیدا کردیم و تلاش داریم تامین مسکن را برای افراد محروم شهر که باید ۶۶ سال در انتظار خانه دار باشند برآورده سازیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 312855
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا