شهردار تهران؛

شرایط ساخت سالانه ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران فراهم شد

زاکانی گفت: طی ماه‌های گذشته با اقداماتی که در قرارگاه مسکن شهرداری صورت گرفته شرایط ساخت سالانه ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران فراهم شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ علیرضا زاکانی روز پنجشنبه هم‌زمان با پانزدهمین برنامه قرار خدمت در جمع نمازگزاران مسجد جامع باغ فیض منطقه پنج با اشاره به چالش‌های پیش روی مدیریت شهری جدید در آغاز مسئولیت خود، اظهار کرد: ۱۹ ماه قبل زمانی که مسئولیت خود را تحویل گرفتیم تمامی پروژه‌های تهران متوقف شده بود، اما در ماه‌های اخیر عمده پروژه‌های بزرگ پایتخت فعال شده است.


وی افزود: از مردادماه تا ۱۲ بهمن در قالب شنبه‌های امید و افتخار در اکثر هفته‌ها یک طرح شهری را افتتاح کردیم و از ۱۲ بهمن تا پایان سال نیز طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در هر روز یک طرح را در سطح شهر تهران افتتاح می‌کنیم.

شهردار پایتخت با بیان اینکه مشکلات شهر تهران متعدد است و حل آن انرژی و هزینه زیادی می‌طلبد، گفت: به عنوان مثال برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت ۵۰۷ هزار میلیارد تومان اعتبار یعنی رقمی حدود ۱۰ برابر بودجه فعلی شهر تهران نیاز داریم و در چنین شرایطی برای حل مشکلات ضرورت دارد به دنبال مشارکت با مردم و سهیم کردن آنها در مدیریت شهری باشیم.

زاکانی ادامه داد: به عنوان خادمان مردم در شهر تهران وظایفی داریم که اگر به آن عمل کنیم در نتیجه سطحی از خدمات به مردم ارائه می‌شود و اگر بی‌عمل باشیم سبب انباشت مشکلات و ایجاد تنگنا برای زندگی شهروندان خواهیم شد.

وی تاکید کرد: امروز تهران با مجموعه‌ای از مشکلات مانند آلودگی هوا، ترافیک، بد مسکنی و بی‌مسکنی روبه‌رو است و کسی منکر سختی‌ها نیست، اما مهم‌تر از سختی‌ها پیدا کردن راهکار برای حل آنهاست؛ به همین جهت ما امروز در مجموعه مدیریت شهری به دنبال ایجاد تحول در تهران هستیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برای ایجاد یک تحول درستف ابتدا تمامی مشکلات شهر تهران را اعم از مسائل فرهنگی، اجتماعی، زیرساختی احصا کردیم و در تلاش هستیم با حل این مشکلات به وسیله راهکارهای علمی و چندوجهی تهران را به سمت الگو شدن ببریم؛ زیرا شأن مردم ما داشتن زندگی بسیار بهتر از شرایط کنونی است.

زاکانی خاطرنشان کرد: اگر در جایی هم ناکارآمدی دیده می‌شود، این ناکارآمدی ریشه در عملکرد بد مسئولین دارد و وابسته به تفکر انقلاب اسلامی و دین نیست.

به گفته شهردار تهران، ما برای بهبود شرایط زندگی مردم و حل مشکلات در حوزه‌های مختلف حتی آن جایی که مستقیم مسئولیت نداشتیم ورود کردیم، به همین جهت از سال گذشته اقدامات مثبتی در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر و ساخت مسکن انجام شده است.

وی یادآور شد: در یک نمونه کوچک طی ماه‌های گذشته با اقداماتی که در قرارگاه مسکن شهرداری صورت گرفته شرایط ساخت سالانه ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران فراهم شده و همان‌طور که گرانی مسکن از تهران آغاز شد و به سایر نقاط کشور تسری پیدا کرد، حل مشکلات مردم نیز از تهران آغاز می‌شود و در این زمینه پایتخت می‌تواند الگویی برای سایر شهرها و مجموعه‌های مدیریتی کشور باشد.

به گزارش ایرنا، شهردار تهران در پانزدهمین سلسله بازدیدهای خود از مناطق با عنوان طرح قرار خدمت امروز (پنجشنبه) در منطقه پنج حضور یافت.

حضور در مقبره شهدای گمنام کوهسار نخستین برنامه زاکانی در قرار خدمت پانزدهم بود و پس از آن شهردار تهران ضمن بازدید از طرح‌های مختلف عمرانی منطقه دیداری نیز با کارکنان شهرداری منطقه پنج تهران داشت.

علیرضا زاکانی پس از این دیدار و همچنین اقامه نماز ظهر در مسجد جامع باغ فیض به طور مستقیم شنوای مطالبات مردم محله باغ فیض بود.

همچنین دیدار با خانواده شهید مدافع امنیت آرمان علی وردی نیز دیگر برنامه‌های شهردار تهران در منطقه پنج است.

منبع: ایرنا

مسکن
شناسه : 332736
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. با سلام شهرداری برای کمبود بودجه هایش بهترین راه پس از تصویب قانونی فر وختن حد اقل یک طبقه بیشتر ا،ز ساختمان قبلی است.‌که نتواند ا، زبودجه د ولتی استفاده نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا