قیمت جهانی طلا ۱۰ اسفند ۱۴۰۱؛

قیمت طلا برای سومین روز متوالی افزایش یافت

قیمت طلا امروز (چهارشنبه) با کاهش ارزش دلار برای سومین روز افزایش یافت، اگرچه ترس از افزایش بیشتر نرخ بهره در ایالات‌متحده به دلیل تورم بالا، قیمت‌ها را محدود کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوزقیمت هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۲۵ دقیقه صبح با ۳.۴ درصد افزایش به ۱۸۳۰ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۱۹ درصد افزایش به ۱۸۳۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.


شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و شمش را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند مقرون به صرفه‌تر کرد.

این فلز زرد در فوریه بدترین ماه خود از ژوئن ۲۰۲۱ را ثبت کرد و این نگرانی را ایجاد کرد که فدرال رزرو ایالات‌متحده افزایش بیشتری نرخ بهره را برای مهار تورم ایجاد کند. نرخ‌های بهره بالا جذابیت طلا را به‌عنوان یک محافظ تورم کاهش می‌دهد و در عین حال هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

نظرسنجی روز سه‌شنبه نشان داد که اعتماد مصرف‌کننده در ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ماه فوریه کاهش یافت و این کاهش در میان خانواده‌های با درآمد متوسط پایین‌تر متمرکز شد، اگرچه آمریکایی‌ها نسبت به بازار کار خوش‌بین‌تر شدند. بازارهای پول انتظار دارند که نرخ هدف فدرال رزرو ایالات‌متحده در ماه سپتامبر به ۵.۴۲۰ درصد برسد.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های تورم قوی، بازده اوراق قرضه منطقه یورو را در روز سه‌شنبه به بالاترین میزان در بیش از یک دهه گذشته رساند و انتظارات برای اوج نرخ بهره اصلی بانک مرکزی اروپا را به تقریباً  چهار درصد رساند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۱.۰۶ دلار رسید، پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۹۵۴ دلار و ۷۵ سنت و پالادیوم ۱.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۴۳۴ دلار و ۸۶ سنت رسید.

طلا و ارز
شناسه : 338395
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا