با توجه به صحبت های سخنگوی وزارت صمت؛

پیش فروش ایران خودرو و سایپا هفته آینده با قیمت های جدید برگزار می شود

پیش فروش ایران خودرو و سایپا در حالی قرار بود این هفته برگزار شود که به هفته آینده موکول شد. به نظر می رسد متقاضیان در این مرحله از فروش سامانه تخصیص یکپارچه خودرو با قیمت های جدید تحویل خواهند گرفت.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در حالی که قرار بود این هفته پیش فروش ایران خودرو و پیش فروش سایپا برگزار شود، به هفته بعدی موکول شد. آنگونه که امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده است، ایران خودرو و سایپا هفته آینده ۵۰۰ هزار دستگاه از محصولات خود را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبر عرضه خواهند کرد.

البته قالیباف بیان کرده که علاوه بر ایران خودرو و سایپا، خودروسازان بخش خصوصی نیز در این طرح حضور دارند. بهمن موتور تنها خودروسازی است که در فروش بزرگ خودرو غایب خواهد بود.

شرایط ثبت نام پیش فروش ایران خودرو و سایپا تغییر نکرده است

قالیباف تاکید کرد که شرایط ثبت نام متقاضیان پیش فروش ایران خودرو و پیش فروش سایپا همانند طرح های فروش قبلی است. نداشتن پلاک فعال،‌ داشتن گواهینامه رانندگی و عدم خرید خودرو در ۴ سال گذشته مهم ترین شروط این طرح است.

علاوه بر این شروط،‌متقاضیان باید نیمی از قیمت خودروی انتخابی را به عنوان ودیعه در حساب خود داشته باشند. این مبلغ در حساب افراد مسدود خواهد شود

قیمت کارخانه ای خودرو افزایش می یابد؟

اما شاید مهم ترین بخش از صحبت های قالیباف مربوط به قیمت خودروهای عرضه شده باشد. سخنگوی وزارت صمت گفت: عرضه خودرو‌ها با قیمت‌هایی است که از سوی شورای رقابت تعیین می‌شود.

با در نظر گرفتن این صحبت و همچنین اتفاقات چند هفته گذشته در خصوص ورود مجدد شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو به نظر می رسد که خریداران این مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه، خودروهای خود را با قیمت های جدید تحویل خواهند گرفت. به ویژه آنکه در طرح پیش فروش قیمت خودرها قطعی نیست.

قرعه کشی خودرو پایان یافت

قالیباف گفت: با ثبت‌نام در این سامانه مطابق وعده وزارت صمت دیگر چیزی به ‌نام قرعه‌ کشی خودرو نخواهیم داشت.

مشاور وزیر صمت ادامه داد: چنانچه تقاضای خودرویی از عرضه خودرو در این طرح بیشتر شود، یک فهرست انتظار تعریف می‌شود. نوبت افراد برای تحویل خودرو مشخص می‌شود که به‌احتمال زیاد از سه ماه تا یک سال خواهد بود.

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 338549
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا