با توجه به اظهارات مطرح شده؛

جزئیات پیش فروش ایران خودرو و سایپا با قیمت های جدید

به نظر می رسد پیش فروش ایران خودرو و سایپا با یک هفته تاخیر بالاخره آغاز شود. آنگونه که به نظر می رسد دلیل این تاخیر افزایش قیمت کارخانه ای خودرو و تغییر سامانه خرید بوده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، فروش بزرگ ایران خودرو و سایپا بدون قرعه کشی؛ این خبری است که طی دو هفته گذشته مطرح شده است.

بر اساس اعلام وزارت صمت، قرار است ۵۰۰ هزار دستگاه به صورت پیش فروش عرضه شود. با این وجود ابتدا قرار بود پیش فروش ایران خودرو و سایپا هفته گذشته آغاز شود. اما به این هفته موکول شد.

حالا آنگونه که امید قالیباف،‌ سخنگوی وزارت صمت خبر داده است، ثبت نام ایران خودرو، سایپا و سایر شرکت‌های داخلی این هفته آغاز می شود.

دلیل تاخیر آغاز ثبت نام فروش ایران خودرو و سایپا چیست؟

آنگونه که از شواهد به نظر می رسد،‌ دو دلیل برای تاخیر آغاز پیش فروش خودرو وجود دارد.

قیمت کارخانه ای در پیش فروش ایران خودرو و سایپا تغییر می کند

نکته اول و مهم به تغییر قیمت مصوب خودروها باز می گردد. به نظر می رسد فرمول جدید تعیین قیمت خودرو در شورای رقابت نهایی شده است.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت اعلام کرده فرمول قیمت خودرو این هفته اعلام می شود. از اظهارات مسئولان به نظر می رسد،‌ در فرمول جدید سه مولفه اثرگذار هستند. قیمت مورد نظر سازمان حمایت از مصرف کننده،‌قیمت دلاری سه نمونه مشابه خارجی و رتبه بندی خودروها.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت تاکید کرده که با نهایی شدن دستورالعمل قیمت خودرو،‌ پیش فروش خودروها نیز بر اساس قیمت جدید صورت خواهد گرفت.

بنابراین به نظر می رسد که پیش فروش ایران خودرو و سایپا با قیمت های جدید برگزار شود.

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تغییر کرد

موضوع دوم به تغییر سازوکار پیش فروش خودرو باز می گردد. پیش از این طرح های فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو صورت می گرفت. اما از این مرحله متقاضیان خودرو باید به سامانه جدید مراجعه کنند.

امید قالیباف اظهار کرد: وزارت صمت از هفته جاری کار ثبت نام برای فروش خودروهای داخلی را در سامانه saleauto.ir آغاز می‌کند.

قرعه کشی خودرو پایان یافت؟

یکی دیگر از موضوعات مطرح شده از سوی وزارت صمت،‌ اتمام فرآیند قرعه کشی خودرو عنوان شده است. سخنگوی وزارت صمت تاکید کرده که سازوکار قرعه کشی در این مرحله پیش فروش ایران خودرو و سایپا دیگر مطرح نیست.

سخنگوی وزارت صمت گفت: قرعه کشی برای رتبه بندی خودروها پس از پایان ثبت نام انجام خواهد شد.

بنابراین به نظر می رسد پایان قرعه کشی خودرو چندان دقیق نباشد و قرعه کشی برای لیست انتظار جای خود را به قرعه کشی خرید خودرو داده است!

امید قالیباف در این خصوص اظهار کرده است، چنانچه فرد متقاضی در انتهای لیست و شرایطی قرار گرفت که تحویل خودرو طولانی شد این امکان وجود دارد که قرعه کشی برای وی حذف شود و در لیست انتظار قرار گیرد و خودروها هم بر اساس فروش خودروسازها برنامه ریزی شده است.

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 339185
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. یا شما عقل ندارین یا مارا خر حساب می کنید یک بار یک نفر تو خیابون بیارید بهتون راه کار درست یاد بده از این ساده تر مگه میشد البته با همین نظر ها متفاوت سود های خوبی میزنید شیطونا می فهمیم ولی کاری از دستمون برای ایران بر نمیاد

  2. این ادا و اطوار ها از خودتونه. شناسایی مصرف کننده واقعی هیچ کاری نداره. شرط سند در رهن پنج ساله یا ده ساله بگذارند و ماشین به مصرف کننده واقعی فروخته بشه. اونوقت ببینم کدوم دلالی ماشین ثبت نام میکنه‌ .در تمامی مراجعات گارانتی مالک اصلی با کارت ملی و احراز هویت در نمایندگی باید حضور داشته باشه و کیلومتر خودرو باید افزایش منطقی داشته باشه که دلالها ماشین نخوابونند تو انبار. برای هر خانواده ایرانی یک سهمیه در نظر بگیرند. پدر خانواده و مادر خانواده هردو ماشین دارند بعد برا دختر ۱۸ ساله ثبت نام میکنند ماشین قرعه کشی درومد بازار آزاد میفروشند. بچه ۱۸ ساله ۳۰۰ میلیونش کجا بود ماشین بخره؟
    خودتون اعداد و ارقام کاذب برای خودرو تو سایت دیوار و اینترنت اعلام میکنید و قیمت سازی میکنید. کدوم خری اعلام کرده دنا اتومات ۸۹۰ میلیون؟ مگه بنز و بی ام و است؟
    منبع اعلام قیمت کیه؟ دیوار و با ما از کجا و از کی و کدوم مرجع اعلام قیمت میکنند؟ خود حقه بازتون؟
    وگرنه سایت دیوار را به جرم اختلال در بازار خودرو غیرقانونی اعلام میکردید؟ پس چرا تاییدش میکنید؟
    قیمتای کارخونه مفتش گرونه ، تازه میخواهید به قیمت بازار آزاد هول بدید به مردم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا