اولیانوف مطرح کرد؛

توافق هسته ای آماده است اما …

اولیانوف بیان کرد که متن توافق هسته ای تقریباً آماده است. با این وجود آمریکا به این زودی به میز مذاکره باز نمی گردد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، میخائیل اولیانوف بیان کرد سفر اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران راه را برای حل برخی مشکلات و دستیابی به توافق هسته ای باز کرده است.


نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین عدم تصویب قطعنامه علیه ایران در دوره کنونی شورای حکام را اقدام مثبت ارزیابی کرد.

متن توافق هسته ای تقریبا آماده است

اولیانوف بیان کرد که متن توافق تقریباً آماده است. وی تاکید کرد این آمریکا و کشور‌های اروپایی هستند که مانع از بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران می‌شوند.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی بر این باور است که آمریکا به این زودی به میز مذاکره باز نمی گردد.

اولیانوف اعلام کرد که تنها چند خط توافق هسته ای نیاز به مذاکره دارد. با این وجود هشدار داد که بدون دستیابی به توافق، خطر تشدید تنش زیاد است. این مسئله می‌تواند منطقه را به درگیری بکشاند.

پایان شورای حکام بدون قطعنامه علیه ایران

جلسات مربوط به ایران در شورای حکام آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی عصر روز گذشته (چهارشنبه) بدون صدور قطعنامه علیه ایران پایان یافت.

غرب با محوریت انگلیس، فرانسه و آلمان امیدوار بود که با مانور درباره گزارش تحریک آمیز بلومبرگ قطعنامه جدیدی را در این نشست علیه تهران صادر کند. در این گزارش ادعا شده بود که ذرات نزدیک به سطح مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی در ایران کشف شده است

اما در آستانه برگزاری اجلاس، اختلافاتی در اردوگاه طرف‌های غربی گزارش و قرار شد که تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه پس از سفر مدیرکل آژانس به ایران صورت گیرد.

پیشتر، منابع دیپلماتیک در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کردند که شورای حکام پس از «تفاهمات ملموس» مدیرکل آژانس در سفر اخیر خود به تهران، علی رغم مسائل موجود در مورد برنامه هسته‌ای ایران، این هفته در وین قطعنامه جدیدی علیه ایران صادر نخواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 340471
لینک کوتاه :

۶ دیدگاه

    1. کشور آمریکا هیچ وقت به برجام برنمیگرد وباتوجه به اثرات تحریم روی اقتصاد ایران ،آنهامنتظر تاثیر سم تحریم ها روی ایران هستند.بهترین راه برای ایران فرستادن توپ برجام به زمین آمریکا و حفظ آرامش داخلی واستفاده از نعمت تحریم نفتی با مدیریت درست می باشد.

  1. ناراحت شدم ازاینکه می گفتن ما این کار می کنیم ما اون کارو می کنیم منظورم ایرانه پس چرا ترسیدید کلی تحریم کردن شما شرط گذاشید
    تحریمها حذف نشود به بر جام برنمی گردیم پس کو همش تو خالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا