رییس کمیسیون کشاورزی مجلس؛

برای اجرای خرید تضمینی گندم ۳۰ همت کمبود اعتبار داریم/ سازمان برنامه قول تامین این اعتبار را داده است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: برای خرید تضمینی گندم در بودجه سال آینده ۱۰۲ هزار میلیارد تومان مدنظر قرار گرفته شده بود که به حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز وجود دارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمدجواد عسکری رییس کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی هر دو محور شعار سال موثر هستند و می‌توانیم با برنامه ریزی تورم را مهار کنیم و تولید با کیفیت‌تر و بیشتری را داشته باشیم، ادامه داد: با نگاه حمایت از تولیدکنندگان وزارتخانه و کمیسیون مسیر مناسب را پیش می‌گیرند تا بازار کشورهای هدف را تصاحب کنیم زیرا ۵۰۰ میلیون جمعیت پیرامونی علاقه‌مند محصولات ایرانی هستند که می‌تواند منجر به افزایش تولید، ایجاد اشتغال و ارزآوری باشد.

عسکری با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های کشاورزان گندم کار نرخ این محصول است، تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده نرخ هر کیلوگرم گندم ۱۷ هزار تومان را پیشنهاد کرده‌ایم، با تعیین قیمت مناسب گندمکاران محصول خود را به بخش دولتی تحویل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه برای خرید تضمینی گندم در بودجه سال آینده ۱۰۲ هزار میلیارد تومان مدنظر قرار گرفته شده بود که به حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز وجود دارد، عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه قول تامین این میزان اعتبار مورد نیاز را داده است زیرا باتوجه به بارش‌هایی که شاهد بوده‌ایم دغدغه تامین گندم مورد نیاز کشور کاهش پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم سایر محصولات کشاورزی نیز به صورت تضمینی خریداری شوند تا در حوزه تولید انگیزه ایجاد کنیم و تولیدکنندگان با انگیزه بالا تولید کنند، گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش کیفی و کمی محصولات کشاورزی و رشد صادرات باشیم.

منبع: خانه ملت

کشاورزی
شناسه : 344534
لینک کوتاه :

۴ دیدگاه

  1. سلام در همه اجناس باید جلو افزایش قیمت گرفته بشه این افزایشی که دولت تعیین می‌کنه دلال هم یک افزایشی میده مغازه دارانباردار هم یک افزایش دیگه واقعاً یک نوع هرچی هرچی در قیمت ها اتفاق میفته قبلاً سالانه یک بارافزایش قیمت می‌شد متأسفانه الان چندین بارافزایش داریم مخصوصاً گندم دراین چند سال قیمت گندم کیلویی ازدوهزار تومان به پانزده هزار رسیده بااین کارها ارزش پول روزبه روز ازبین میرود وازطرفی این همه گرانی وافزایش قیمت ها مثل سیل همه چیز رادربرگرفته

  2. خیلی باحال هستید پول ندارید پس تعیین قیمتتان بر اساس جیبتانه خواهشاً به رییس بنیاد گندمکاران بگید که میگه کشاورز قیمت احساسی میده و قیمتش غیر قابل استدلاله بگید و باید کارشناسی بشهپس منظورش از کارشناسی و غیر احساسی و استدلال فقط به بودجه ربط داره هههههه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا