سخنگوی وزارت صمت خبر داد؛

متقاضیان پیش فروش ایران خودرو و سایپا منتظر قیمت‌های جدید باشند

متقاضیان پیش فروش ایران خودرو و سایپا،‌ خودرو را با قیمت جدید تحویل می‌گیرند. گفته می‌شود قیمت خودرو ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بر اساس اعلام امید قالیباف متقاضیان پیش فروش ایران خودرو و پیش فروش سایپا، خودروهای خود را بر اساس قیمت‌های جدید تحویل خواهند گرفت.

سخنگوی وزارت صمت گفت: خودروهایی که در طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی عرضه شده و به فروش می‌رسند، بر اساس قیمت روز اعلامی توسط شورای رقابت خواهد بود.

امید قالیباف اظهار داشت: شورای رقابت امروز (سه‌شنبه) برای قیمت جدید خودروهای مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت تصمیم‌گیری خواهد کرد. قیمت‌های جدید توسط این شورا پس از تصمیم‌گیری نهایی اعلام می‌شود.

قیمت جدید کارخانه‌ای به وزارت صمت ابلاغ شد

سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت اظهار کرده که در جلسه امروز این شورا قیمت خودروهای منتاژی مشخص شده است. دادجوی توکلی بیان کرده که این قیمت ها به تایید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز رسیده است.

مدیرکل روابط عمومی مرکز ملی رقابت افزود: این قیمت‌هایی که تأیید شده، امشب (سه شنبه) به وزارت صمت ابلاغ می‌شود. بر این اساس اعلام قیمت‌های جدید بر عهده وزارت صمت است.

قیمت خودرو چقدر افزایش خواهد یافت؟

پیش از این مدیر روابط عمومی شورای رقابت گفته بود که برای سال ۱۴۰۲ قیمت کارخانه‌ای برخی خودرو‌های داخلی افزایش می‌یابد. اما ممکن است در مورد برخی خودرو‌ها این افزایش قیمت کمتر و در برخی دیگر این افزایش قیمت بیشتر باشد.

آنگونه که دادجوی گفته بود: درج موضوع افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو نزدیک به واقعیت است، اما واقعی نیست. در واقع بر اساس جلساتی که تشکیل شده این نتیجه حاصل شده که خودرو‌ها ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند. اما در بعضی خودرو‌ها این عدد می‌تواند کمتر از ۳۰ درصد و در برخی از خودرو‌ها نیز می‌تواند بیشتر از ۷۰ درصد باشد لذا در واقع میانگین افزایش قیمت می‌تواند درست باشد، اما دقیق نیست.

تمدید مهلت ثبت نام پیش فروش ایران خودرو و پیش فروش سایپا

همچنین بر اساس اطلاعیه سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی، فرآیند ثبت نام در سامانه و ثبت سفارش خودرو، برای کاربران از تاریخ ۱۶ الی ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ تمدید شده است.

در این دوره، صرفاً کاربرانی با شرایط زیر می‌توانند نسبت به ثبت نام در پیش فروش ایران خودرو و سایپا اقدام کنند:

۱- متقاضیانی که حساب خود را در تاریخ ۲۰ الی ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ به نفع سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان وکالتی کرده‌اند.

۲- مبلغ مسدود شده حساب ایشان ۱۰۰ میلیون تومان است.

نکته ۱- شماره حساب وکالتی و شماره موبایل باید به نام شخص ثبت نام کننده باشد.

نکته ۲- همچنین زمان ثبت نام شما هیچ تأثیری در اولویت و حق تقدم شما ندارد.

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 344567
لینک کوتاه :

۹ دیدگاه

  1. خدا رو خوش نمیاد دل جوانها به همین قیمت کارخانه خوش بود که انگار کمر همت بسته شده تا جوانها علی الخصوص قشر پایین و متوسط بیشتر از قبل نابود شوند.بجای افزایش قیمت کارخانه قیمت بازار رو کنترل کنید مطمئنا با افزایش قیمت کارخانه قیمت در بازار بالا خواهد رفت.بالا بردن قیمتی که دست خودتون هست هنر نیست این کار رو مردم عادی هم می تونن انجام بدن.مردم عادی رو نابود نکنید.انصاف نیست با مردم عادی که ۱۰۰ میلیون با بدبختی جور کردند با اعتماد به شما یک ماه بهتون قرض دادن و شانسی خودرویی رو انتخاب کردند که نه قیمتش رو میدونن نه زمان تحویل رو،اینکار رو باهاشون بکنید.حداقل انصاف داشتید و ۳ گزینه برای انتخاب مردم قائل میشدید باز جای شکر داشت.

  2. در ایران خودرو رانت است خود دولت هم داخل این موضوع است بقیه داستانه
    در ایران مردم که بحساب نمیان اینها با این اقتصاد داغون کاری ازشون بر نمیاد چون سوادشو ندارند فقط روز بروز اعصاب مردم رو خراب می کنند و اعتمادیان به دولت کمتر

  3. کاش حساب وکالتی روتمدیدمیکردیدواقعا ملتی که اشتباه بانکها حسابشون اشتباه برای ایران خودرو زده شد ظلم‌شدبهشون ازاون بدترسازمان صمتی که مهلتو تمدیدنکرد برای این دسته ازمردم بدبخت که پولشون روخوابوندند بانک به امید یه ماشین برای خانواده الان دوباره سه ماه صبرکنن بااین بازار که ببینن چی میشه

  4. واقعا تا کی این وضعیت خواهد بود فقط حمایت از ثروتمندان کشور و هر روز گرانی مگر چه خودرویی تولید میشه که به این قیمت ها به دست مصرف کننده برسه خودرو که نه بلکه ارابه مرگ حتی ارزش بیشتری از دیه یک انسان داره تا کی با این سیاست پیش خواهیم رفت ۲۰ تا ۳۰ درصد روی حقوق کارگر میاد ولی افزایش قیمت ها بالای ۴۰ تا ۵۰ درصد هستش . این حق واقعی این مردم نیست. التماس تفکر سالم

  5. سلام در این سه سال اخیر قیمت تمامی خودروهای تولیدی ده برابر شده ! میگن قیمت تولید رفته بالا صرف نمیکنه پس این تولیدات دیگه چی هنوز قیمت گندم تو ۱۷ هزار دولت دست پا می‌زند اگر قیمت تولید بالا رفته پس چرا قیمت گندم ده برابر نمیشه؟الن قیمت گندم باید ۵۰ هزار باشد. وگرنه امسال خوش به حال گاو و گوسفندها!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا