پاسکاری وزارت صمت و شورای رقابت؛

اعلام قیمت خودرو؛ من نمی گویم، من مسئول نیستم!

در حالی که قرار بود قیمت خودرو بر اساس مصوبه جدید امروز اعلام شود که وزارت صمت و شورای رقابت مسئولیت آن را برعهده نمی‌گیرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، پس از مدت‌ها افزایش قیمت خودرو در جلسه دیروز(سه شنبه) شورای رقابت نهایی شد. آنگونه که در خبرها آمده است قیمت کارخانه ای خودروها به طور میانگین ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

دیروز شورای رقابت اعلام کرد که مصوبه افزایش قیمت خودرو را به وزارت صمت ابلاغ کرده است. اما تا کنون قیمت‌های جدید اعلام نشده است.

شورای رقابت قیمت خودرو را اعلام کند

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت در توییتی نوشت: طی دیشب و امروز همکاران رسانه‌ای از وزارت صمت پیگیر مصوبه شورای رقابت بودند. قاعدتاً مسئولیت زمان و نحوه اطلاع رسانی و پاسخگویی هر تصمیمی با نهاد تصمیم گیر (شورای رقابت) است و در گذشته هم چنین بوده است.

سخنگوی وزارت صمت تاکید کرده است: ضمن اینکه تاکنون مصوبه‌ای هم به وزارت صمت نرسیده است.

وزارت صمت مسئول است

در نقطه مقابل سپهر دادجوی توکلی، مدیرکل روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفت: این موضوع به وزارت صمت بر می‌گردد و نحوه اعلام قیمت‌ها به عهده سازمان حمایت است.

او گفت: شورای رقابت اجازه قیمت‌گذاری ندارد و قیمت‌هایی که برای محصولات داخلی یا همان خودرو‌های غیرمونتاژی تصویب شده را به وزارت صمت ابلاغ می‌کند.

توکلی در پاسخ به این سوال که چه میزان بر قیمت خودرو‌ها اضافه شده است، گفت: این موضوع محرمانه است و اجازه انتشار آن را ندارم، ولی امروز قیمت خودرو‌ها منتشر خواهد شد.

به نظر می رسد که با توجه به بازخورد منفی افزایش قیمت خودرو از سوی مردم، هیچ کدام از این دو نهاد نمی‌خواهند این مسئولیت را برعهده بگیرد.

خودرو
شناسه : 344777
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا