نایب رئیس کمیسون کشاورزی؛

قیمت خرید تضمینی گندم باید ۲۰ هزار تومان باشد

نایب رئیس کمیسون کشاورزی تاکید کرد که با توجه به افزایش هزینه‌ها قیمت خرید تضمینی گندم باید حداقل ۲۰ هزار تومان باشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: قیمت تضمینی خرید گندم توسط دولت سبب شده کشاورزان رغبتی برای محصول خود نداشته باشند. در این شرایط ممکن است ترجیح دهند محصول خود را در بازار آزاد به فروش برسانند.

موسی احمدی ادامه داد: نگرانی کشاورزان به دلیل خرید ناچیز گندم از آن‌ها توسط دولت بر کسی پوشیده نیست. اکنون با توجه به فرارسیدن فصل برداشت گندم، نرخ خرید تضمینی گندم باید حداقل ۲۰ هزار تومان تعیین شود.

چراکه هزینه‌های آماده‌سازی زمین و کاشت افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی داشته است. همچنین هزینه بذر، سم و کود بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. این درحالی است که باید هزینه ماشین‌آلات را به این مهم افزود. ضمن آنکه هزینه‌های کارگری و حمل و نقل تا ۵۰ درصد رشد داشته است.

قیمت خرید تضمینی گندم باید ۲۰ هزار تومان باشد

این نماینده مجلس در گفتگو با خانه ملت ادامه داد: این در حالی است که در سیاست کلی نظام و دولت بر توسعه کشت و برداشت گندم تاکید دارد. به همین دلیل آنچه که می‌‎تواند به نظر بنده به کشاورزان در این راستا کمک کند خرید به موقع و تضمینی گندم با قیمت مناسب است.

احمدی تاکید کرد که قیمت خرید تضمینی گندم باید حداقل ۲۰ هزار تومان باشد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه گفت: اکنون گندم با قیمت‌های متفاوتی توسط دولت خریداری می‌شود. اما حدود قیمتی آن ۱۵ هزار تومان است که این قیمت نگران‌کننده است. همچنین باید تاکید کرد افزایش نرخ خرید تضمینی‌گندم، افزایش قیمت نان را به دنبال ندارد. چراکه دولت نان را یارانه‌ای به دست مردم می‌رساند.

 اما خرید گندم به نرخ پایین از کشاورزان سبب شده رغبتی برای تحویل این محصول به دولت نداشته باشند .ممکن است کشاورزان ترجیح دهند محصول خود را در بازار آزاد به فروش برسانند.

اخبار برگزیدهکشاورزی
شناسه : 345430
لینک کوتاه :

۱۱ دیدگاه

  1. یکی به این آقایان بگه اگر دلتان برای مردم مسوزد گندم داخلی را بانرخ واقعی که باکشاورز تمام میشود درهرکیلو ۱۷.۵هست به اضافه سود یکسال زحمت بدیدازخارج نخرید۲۸تومان

  2. سلام .اگه قیمت گندم زیر بیست هزار باشد اخطار میدم که کسی گندم دیگه کشت نخواهد کرد .بجاش هندوانه می‌کارند که منابع آب کشور را نابود کند . از دولت مردان خواهشمندیم بهترین قیمت بالای بیست هزارتومان برای گندم درنظر بگیرید تا کشاورز با شوق و رغبت برای درو و تحویل به دولت اقدام کند و متحمل ضرر نشود و این نوید را از کف جامعه کشاورزان میدهم به عنوان یک کشاورز کهنه کار با نرخ بالای بیست هزار تومان کشت گندم را نجات دهید و سال آینده منتظر رشد کاشت و تولید ۸۰ درصدی گندم باشید و کشور را خودکفا کنید . ان شاءالله . خدا قوت به مسعولانی که به فکر کشاورزان زحمت کش هستند . چرا باید کارمند شرکت نفت که بدون زحمت پشت میز می نشید ماهی بالای ۶۰ ملیون بگیرد ولی کشاورز گندم کار که شب و روز استراحت ندارد استرس خرید گندم با قیمت ضرر داشته باشد؟؟

  3. دولت می‌خواهد قیمت نان را از جیب کشاورز و گندمکاران مظلوم و زحمتکش پایین نگه دارد و به اصطلاح یارانه نان به اقشار کم درآمد بدهد ولی توجه ندارند که با این کار گندمکاران را نابود و در ورطه ورشکستگی قرار می دهد گندم در مرز عراق ۳۴۰۰۰ تومان خریداری شده، حالا دولت حاظر نیست باقیمت ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان بخرد ولی در آینده نزدیک ۴۵ هزار تومان هم از خارج از کشور خواهد خرید، بدبخت کشاورزان مظلوم ایران، اینهمه به این قشر تولید کننده و زحمتکش ظلم نکنید،تنها راه نجات کشور حمایت از تولید کنندگان داخلی در اولویت کشاورزان مظلوم و زحمتکش وگندمکاران بیچاره ، به تولید کننده کشور ظلم نکنید کشاورز وضعیت اقتصادی خوبی ندارد قیمت واقعی گندم ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است، به اسم حمایت از مردم به کشاورز و گندمکاران ظلم نکنید لطفا

  4. باید کسایی را هم که زمین اجاره میکنند و گندم میکارن هم در نظر گرفت ،که بالای ۵۰ درصد امار گندمکاران هستند،گندم زیر کیلویی ۲۵ هزار تومان براشون هیچ گونه توجیحی نداره

  5. با سلام.امسال با این فرمان تو تعیین نرخ گندم پیش بریم خرید دولت شاید کمتر از یک سوم گندم موجود بشه بقیش میرسه به دلال وقاچاق بشه کشورهای همسایه.قیمن ۲۵ تومان به بالا.

  6. چندین ماه هست که این مطلب داره عنوان میشه ،ولی کو گوش شنوا،حمایت از تولیدملی داخلی در سیاست داخلی ما جایی ندارد ،مگر اینکه آقایان بالادستی سهامدار باشند ،مثل صنایع خودروسازی ،لوازم خانگی ،تراکتور سازی ،شرکت های مثلا خصوصی ولی وابسته به آقایان بالادستی ،بیمه ها و… .برای ما فقط شده حرف که باد هوااست

  7. باید ۲۵ تومن بشه ، ما کشاورزها زیر قرض و بدهی کمرمون شکسته
    اگر ۲۵ تومن نشه منه کشاورز یا در بازار ازاد میفروشم یا انبار میکنم یا به دامدار میفروشم
    همه کشاورزها هم این نظر رو دارن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا