هواپیمای ۵۲ نفره ایرانی آماده پرواز شد

رئیس سازمان هواپیمای کشوری درباره اینکه آیا پرواز هواپیمای بومی ایران ۱۴۰ انجام شده، گفت: گزارش وزارت دفاع حاکی از آن است که ساخت این هواپیما پیشرفت خوبی داشته و آماده پرواز است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فروردین‌ماه سال گذشته بود که اعلام کرد این پروژه با توجه به سرمایه‌گذاری کشور روی هواپیمای ۵۲ نفره (ایران ۱۴۰) توسط معاونت محصول ۷۲ نفره با موتور جت و با استفاده از کلیه زیرساخت‌های موجود در کنسرسیومی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ایجاد شده‌اند، در حال انجام است.

از این رو محمد محمدی‌بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- نیز درباره آخرین وضعیت ساخت هواپیما در کشور  گفته بود: کارخانه هواپیماسازی جمهوری اسلامی هسا است؛ پلتفرم اولیه این کارخانه، ایران ۱۴۰ بود که آن را بومی می‌دانیم و با توجه به قطع همکاری با اوکراین، این مسیر را را ادامه خواهیم داد با بومی‌سازی یا ساخت مشترک.  

او بهمن‌ماه نیز وعده پرواز ایران ۱۴۰ را تا پایان ۱۴۰۱ داده و گفته بود: فاز اول ساخت هواپیمای ایران ۱۴۰ و بهره‌برداری از آن در حوزه‌های مختلف غیر از مسافری نهایی شده است و آخر امسال اولین پرواز پلتفرم جدید هواپیمای ایران ۱۴۰ را خواهیم داشت.

هرچند این موضوع تا پایان سال مسکوت ماند و خبری هم از پرواز این هواپیمای ایرانی غیرمسافری منتشر نشد.

در این ر استا محمدی‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا درباره روند ساخت هواپیمای بومی در کشور بیان کرد: آقای رئیس جمهور یک کمیته مشترک را تشکیل دادند شامل معاونت علمی فناوری، وزارت صمت، وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی که سازمان هواپیمایی کشوری متولی آن است؛ البته مجموعه‌های دانش‌بنیان و کارگروه‌های دیگر هم در این کمیته حضور دارند که مسئولیت ساخت و هدایت هواپیمای مسافربری را در کشور به عهده دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به اینکه آیا پرواز ایران ۱۴۰ همانطور که وعده داده شده بود، سال گذشته انجام شد، اظهار کرد: در حوزه هواپیمای ایران ۱۴۰ هم سال گذشته استارت خورد، گزارش وزارت دفاع هم حاکی از آن است که ساخت این هواپیما پیشرفت خوبی داشته و آماده پروز است که شاید بنا به خواست خودشان و دستورالعمل‌های عملیات، پروازش رسانه‌ای شده و اطلاع‌رسانی درباره آن انجام خواهد شد.

مسکن
شناسه : 345830
لینک کوتاه :

۲۶ دیدگاه

        1. من حاضرم بعنوان اولین مسافر داوطلب سوار این هواپیما بشم
          چون روز آوای که آدم‌ها خواستن بپرند، نتونستن چون خود باوری درشان نبود اما امروز با توجه به قدرت و هوش مهندسان ایرانی، من به آنان اعتماد میکنم و همراهشان میشوم
          اما پیشرفت به تنهائی در یک جامعه خوب نیست، لازمه پیشرفت در هر صنعت و زمینه ای، رضایتمندی مردمی است که از جیبشان خرج میشود تا یکسری مصدهقه به به و چه چه شوند و اینجاست که میگویند خرج ز جیب مردم بود حاتم طائی شدن آسان بود
          پس تبعیض به هر شکل و شمایلی خوب نیست

    1. اگر حضرات سوار شدن منم سوار میشم . در غیر اینصورت فاتحه نثار جانباختگان آینده این طیاره. در ضمن این طیاره هست با اون در ورودی به اون بزرگی . با جان مردم بازی نکنید . اینکاره نیستید

  1. فکر کنم فقط شما رنگ امیزیش کردید . نه اینکه ساختینش .. . اگر هم سر همش کردید از ساخت لوازمش همش آمریکایی و روسی یا آلمانی باشه … همون پراید که بهتون دادن که بسازید . همون هم روز به روز بدترش کردید … بسه هر چه خود تعریفی کردید… همون آفتابه و لگن مسی بسازید بهتره …

  2. درود
    خودروهای که بیش از ۷۰درصد هم خارجی یا چینی است سالیانه بیش از ۳۰۰هزار نفر را به کام مرگ می برد که ۲۰درصدش بی احتیاطی است و بقیه غیر استاندارد بودن حالا با هواپیما ۵۷نفر که جان می گیرد باید چکار کرد کسی جرئت سوار شدن داره

  3. رئیس‌جمهور، هیات وزیران و نمایندگان دلسوز اولین مسافران این پرواز باشند و یک سفر به روسیه بروند ناهار میهمان عالیجناب باشند و برگردند .انشاءالله روز عید فطر ملتی را شاد کنید

  4. میریم که داشته باشیم یه سقوط اضطراری را، البته ،ثبت احوال اسپانسر این حرکت هیجانیه ،وقبلا شناسنامه هاشون را باطل کرده ، ضمنا پذیرایی توسط خدمه با حلوا وخرما رطب نارگیلی، انجام میشه وسرتاسر باند سقوط ،به جای خط شکی ،با دسته گلهای شکیل گلایل در دو طرف تزئین شده، هزینه شب سوم وهفت ،هم صرف امور خیریه برای ساختن باند جدید ،، پرسنل غیور آتش نشانی ، مرکز اورژانس ،و اداره حوادث غیر مترقبه ،که همگی صمیمانه در این پروژه بزرگ مشارکت خالصانه داشتند خواهد شد . سازمان هواپیمایی وطنی

  5. میریم که داشته باشیم یه سقوط اضطراری را، البته ،ثبت احوال اسپانسر این حرکت هیجانیه ،وقبلا شناسنامه هاشون را باطل کرده ، ضمنا پذیرایی توسط خدمه با حلوا وخرما رطب نارگیلی، انجام میشه وسرتاسر باند سقوط ،به جای خط شکی ،با دسته گلهای شکیل گلایل در دو طرف تزئین شده، هزینه شب سوم وهفت ،هم صرف امور خیریه برای ساختن باند جدید ،، پرسنل غیور آتش نشانی ، مرکز اورژانس ،و اداره حوادث غیر مترقبه ،که همگی صمیمانه در این پروژه بزرگ مشارکت خالصانه داشتند خواهد شد . سازمان هواپیمایی وطنی

  6. فکر کنم هنوز خیلی موندیم چون در رنگ امیزی هواپیما مشکل داریم هواپیما باید رنگ سفید باشد وتابش نور خورشید را منعکس کند ودمای حرارتی را ثابت نگه دارد هواپیما خودرونیست که هررنگی دلت بخواد بزنی یکم باعقلتون کار کنید خدا بداد مردم برسد که میخوان بااین پرواز کنند دست کمی از پراید نداره

  7. شما جوابتون گرفتین با این نظراتی که مردم دادن برید خجالت بکشید رفتین یه رنگ زدین روش اونم هواپیمای دهه ۱۹۷۰کشورهای بلوک شرق نه غرب بعد میگین هواپیما ساختین اگه راست میگین اونجای که اینو ساختین نشون بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا