وزیر صمت زمان اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو را اعلام کرد

وزیر صمت ضمن بیان دلیل عدم اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو و کرمان موتور، زمان بعدی ثبت نام فروش خودرو در سامانه یکپارچه را مشخص کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، روز گذشته بالاخره نتایج قرعه کشی فروش خودرو در سامانه یکپارچه اعلام شد. با این حال نتایج قرعه کشی ایران خودرو و دو شرکت خودروساز دیگر اعلام نشد.

بر این اساس چهار شرکت سایپا، مدیران خودرو، فردا و ایلیا در سه ماه آینده،‌ محصولات خود را به متقاضیان تحویل خواهند داد. همچنین متقاضیان خودروهای شرکت‌های کرمان موتور و مکث موتور نیز حداکثر در مدت ۶ ماه می‌توانند خودروی خود را تحویل بگیرند.

چرا نتایج قرعه ‌کشی ایران خودرو اعلام نشد؟

وزیر صمت در این خصوص گفته روز شنبه ۶ خودروساز نتایج قرعه کشی را اعلام کردند. از امروز (یکشنبه) فرآیند تحویل آغاز شده است.

آنگونه که فاطمین امین گفته است نتایج قرعه کشی ایران خودرو تا چند روز آینده مشخص خواهد شد. همچنین وزیر صمت تاکید کرده همکاران در حال پیگیری هستند، بهمن موتور نیز به زودی اعلام می‌کند.

 امیدواریم ظرف چند روز آینده ایران خودرو که عمده متقاضیان برای محصولات این شرکت است، فراخوان مربوطه را منتشر کند.

فروش بعدی خودرو چه زمانی است؟

فاطمی امین زمان بعدی ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو را نیز ۱۶ اردیبهشت عنوان کرده است. 

پیش از این قرار بود که پایان بهار،‌فروش مجدد خودرو در سامانه یکپارچه صورت گیرد. اما به نظر می‌رسد که با توجه به مشکلات حساب وکالتی در مرحله اول و عدم امکان ثبت نام بسیاری از افراد، زمان فروش مجدد سریع تر انجام شود.

البته باید در نظر داشت که وزیر صمت این روزها در آستانه استیضاح دوباره قرار گرفته است. موضوعی که فشار بر روی او را افزایش داده است. همین موضوع می توان دلیلی برای برگزاری زودتر فروش خودرو باشد.

همچنین به نظر می‌رسد که تنوع خودروها به ویژه در محصولات ایران خودرو نسبت به در مرحله دوم نسبت به مرحله اول کم‌تر باشد. چرا که همانگونه که فاطمی امین گفته غالب تقاضا در مرحله اول مربوط به این شرکت بوده است. حتی می‌توان گفت که برنامه فروش یکسال آینده ایران خودرو در این مرحله تکمیل شده باشد.

 

خودرو
شناسه : 346685
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا