عضو کمیسیون عمران مجلس؛

عملکرد دولت در حوزه خودرو قابل دفاع نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تولید داخل نمی تواند پاسخگوی نیاز انباشته در بازار خودرو باشد و تنها راه کنترل قیمت ها در این بازار و الزام خودروسازان به افزایش کیفیت خودروهای تولیدی، واردات خودرو است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس درباره وضعیت بازار خودرو و تاثیر آن بر زندگی مردم، بیان کرد: مردم امروز در موضوعات معیشتی و کالاهای تاثیرگذار بر سبد خانوار گله مند هستند. قطعا خودرو یکی از کالاهایی است که افزایش قیمت آن بر زندگی مردم اثر می گذارد. ممکن است عده ای این نگاه را داشته باشند که دیگر با این قیمت های نجومی مردم توان خرید خودرو را ندارند. حرف درستی هم است. اما همین خودرویی که در حمل و نقل عمومی استفاده می شود، زمانی که قیمت آن دو برابر شده است نرخ کرایه آن برای مردم نیز افزایش می یابد.

بازار خودرو در دولت قبل و دولت فعلی قابل قبول نیست

وی در ادامه اظهار کرد: وضعیت بازار خودرو هم در دولت قبل و هم در این دولت قابل قبول نیست. این دولت گام های خوبی در حوزه دیپلماسی انرژی و سایر بخش ها برداشته است اما عملکرد آن در حوزه خودرو چندان قابل دفاع نیست. البته نمی توان همه تقصیرات را به گردن این دولت انداخت، در آغاز این دولت چند صد هزار خودرو در کف کارخانه ها بودند که ناقص بود. دولت تلاش خوبی کرد و این خودروها را وارد بازار کرد. این اقدامات در کوتاه مدت قابل قبول است.

راه ساماندهی بازار خودرو واردات است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اما باتوجه به فاصله ای که بین عرضه خودرو و تقاضا در بازار وجود دارد، وضعیت بازار مناسب نیست. نه تنها خودرو بلکه در هر کالایی که بین عرضه و تقاضای آن در بازار فاصله باشد قطعا پای دو نرخ متفاوت و تلاطم بازار به میان می آید. راه ساماندهی بازار خودرو، واردات است. مجلس در طول دو سال با همه مخالفت هایی که مجمع تشخیص انجام داد، برای واردات خودرو به منظور افزایش کیفیت خودروهای داخلی و کاهش قیمت ها گام برداشت.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: نیاز بازار خودرو ما سالانه یک میلیون خودرو جدید است اما زمانی که نیاز بازار تامین نشد و تولید خودرو به زیر ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تعداد کاهش پیدا کرد، شاهد انباشتی در بازار خودرو هستیم که اکنون تولید داخل توان پاسخ به این نیاز را ندارد.

منبع: ایسنا

خودرو
شناسه : 347330
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. باسلام ،والادردولت قبل همه چیز خوب بود دولت کنونی آخربی شرفی وتورمه هیچ دولتی مثل این دولت مردم روبیچاره نکرده واقعاً مردم خیلی ناراضی هستن بااین تورم فاتحه انقلاب خونده است

  2. کدوم عملکردتون در کدوم حوزه بغیر از رانت و اختلاس و داغون کردن محیط زیست و منابع کشور و دزدی و قاچاق و ظلم و ستم و حق خوری قابل دفاعه که در حوزه خودرو قابل دفاع باشه چیزی هم پبشرفت کرده باشه سودش مستقیم تو جیب حکومت میره نه مردم …..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا