دبیر انجمن برنج پاسخ داد؛

برنج ایرانی ارزان می شود؟

دبیر انجمن‌ برنج از ثبات قیمت برنج در بازار خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با عرضه برنج‌های نو در شهریور، قیمت برنج کاهش پیدا کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، جمیل علی‌زاده شایق دبیر انجمن برنج ایران گفت: از حالا نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی راجع به تولید برنج داشت، چراکه بارندگی ماه‌های اردیبهشت و خرداد تاثیر بسزایی در تولید برنج دارد.

او با بیان اینکه وضعیت بارش گلستان تعریفی ندارد، افزود: هرچند در مازندران و گیلان مشکلی نداریم، اما در گلستان بارش بیشتری نیاز داریم چراکه یک‌مقدار از شالیزارهای گلستان با آب چاه آبیاری می‌شوند.

علی‌زاده شایق ادامه داد: قبل از انقلاب در استان گلستان عمدتا سویا، آفتابگردان و پنبه کشت می‌شد که بعد از انقلاب به شالیزار تبدیل شدند، به طوری‌که سطح شالیزارهای گلستان از ۱۴ هزار هکتار به ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار رسید. بنابراین با تغییر الگوی کشت، آب زیادی در این استان نیاز داریم.

دبیر انجمن برنج درباره آینده تولید برنج گفت: اگر شرایط بارش اردیبهشت و خرداد مناسب باشد، مشکلی در تولید نخواهیم داشت.

او از رکود حاکم بر بازار برنج خبر داد و گفت: با عرضه برنج نو در شهریور ماه قیمت برنج کاهش پیدا می‌کند. در شرایط کنونی به سبب کاهش قدرت خرید، مقداری برنج مربوط به تولید سال گذشته در انبارهاست که بارها به وزارت جهاد پیشنهاد داده‌ایم تا اقدام به خرید و توزیع این برنج‌ها با قیمت مناسب در بازار کند که امیدواریم با تغییر مدیریت در وزارتخانه این اتفاق رخ دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

کشاورزی
شناسه : 347653
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. بدبخت از کشاورز گیر نیاووردید؟!! گوشت شد ۵۰۰ کسی حرف نزد اما تا برنج شد ۱۰۰ همه ریختن سرش و واردات رو اولیت قرار دادن در سال حمایت از تولید برنج شد ۷۰ تومان. در ژاپن محصول کشاورز پیش پیش دو برابر خریداری میشه اینجا اولویت خرید سَم خالص از هندوستان و پاکستانه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا