یک ایستگاه مترو در غرب تهران افتتاح می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ایستگاه مترو علامه جعفری در غرب پایتخت فردا افتتاح می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، جلال بهرامی از افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه متروی علامه جعفری (ره) در غرب پایتخت در صبح روز شنبه نهم اردیبهشت خبر داد و اعلام کرد: این ایستگاه، دسترسی بخش قابل توجهی از شهروندان ساکن در بلوار فردوس و محلات مجاور آن به حمل و نقل ریلی را امکان‌پذیر می‌کند.


وی با اشاره به اینکه خط ۴ متروی تهران به طول ۲۱ کیلومتر، شامل ۱۹ ایستگاه است که پروژه توسعه غربی این خط به طول ۲ و نیم کیلومتر، ۳ ایستگاه دارد، اظهار کرد: نخستین ایستگاهی که در این بخش افتتاح می‌شود، ایستگاه علامه جعفری (ره) است.

بهرامی با بیان اینکه خط ۴ مترو از زیر محورهای پُر ترددی همچون خیابان‌های آزادی، انقلاب اسلامی و پیروزی و شهرک اکباتان عبور می‌کند و یکی از پُر مسافرترین گذرگاه‌های شرقی – غربی تهران به شمار می‌آید، تصریح کرد: در نتیجه توسعه غربی و شرقی این خط، دسترسی بخش قابل توجهی از شهروندان به اماکن و مراکز مهم پایتخت تسریع و تسهیل می‌شود.

مشخصات ایستگاه مترو

معاون شهردار تهران در خاتمه از عملیات عمرانی ساخت ایستگاه نسبتاً وسیع و عمیق علامه جعفری (ره) به عنوان عملیاتی حجیم و دشوار نام برد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های توسعه شرقی و غربی خط ۴ مترو، حدود ۳۰ درصد به جمع مسافران کنونی این خط پُر مسافر افزوده شود.

گفتنی است، طول سکوی ایستگاه متروی علامه جعفری (ره) ۱۵۸ متر و عمق آن از سطح زمین ۳۴ متر است و برای انجام عملیات عمرانی این ایستگاه، ۹۵ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۵۸۰۰ تن آرماتوربندی، ۵۶ هزار مترمکعب بتن‌ریزی و ۱۰ هزار مترمربع نازک‌کاری شده است.

منبع: مهر

مسکن
شناسه : 348516
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. سلام این ایستگاه مترو علامه جعفری عالی و درجه یک و محشر و بی نظیر و معرکه و فوق‌العاده بود و من این ایستگاه مترو علامه جعفری خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی بینهایت زیاد دوست دارم و من هر روز و هر ماه و هر سال عاشقش میشوم بینهایت زیاد🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا