۱۰ ایستگاه مترو خط ۶ تا پایان تابستان افتتاح می شود

مدیرعامل متروی تهران گفت: برای اولین بار بودجه مترو ۶ برابر شده است و بهره‌برداری از ۱۰ ایستگاه خط ۶ در نیمه نخست امسال صورت گرفت.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محسن هرمزی مدیرعامل متروی تهران گفت: باتوجه به همت شورای شهر، برای اولین بار بودجه مترو ۶ برابر شده است و بهره‌برداری از ۱۰ ایستگاه خط ۶ در نیمه نخست امسال صورت گرفته است.

هرمزی با بیان اینکه برنامه سابق «تکمیل خطوط» با شیب ملایم بوده است، گفت: امسال اما «توسعه» متروی تهران و آغاز عملیات اجرایی خطوط چهارگانه ۸ تا ۱۱ را داربم.

وی ادامه داد: ظرفیت متروی تهران امروز ۲۶۰ کیلومتر با ۱۵۰ ایستگاه است؛ برنامه ۷ ساله ما ولی رسیدن به ۵۰۰ کیلومتر و ۳۰۰ ایستگاه است.

مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه عملیات اجرایی خط ۱۰ آغاز شده است، تصریح کرد: حفاری تونل با دو دستگاه tbm از تیرماه شروع می‌شود و هر ماه ۳۰۰ متر هر دستگاه تونل تمام‌شده تحویل می‌دهد.

وی در یک برنامه تلویزیونی ادامه داد: عملیات حفاری این خط (حدفاصل وردآورد تا حکیمیه) از تیرماه آغاز می‌شود.

هرمزی گفت: در خط ۹ هم برای نخستین‌بار بناست از تی‌بی‌ام‌هایی به قطر ۱۵.۷ متر استفاده شود که تونل سه‌طبقه تحویل خواهد داد؛ یک طبقه قطار، یک طبقه تأسیسات و یک طبقه اتوبوس برقی.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۳ ایستگاه جدید افتتاح می‌شود، گفت: میدان کتاب تیرماه با معماری جدید و ۱۰ ایستگاه در خط ۶ از شهید ستاری تا کن در نیمه ابتدایی سال افتتاح می‌شوند. تکمیل خطوط ۶و۷ نیز تا پایان امسال انجام می‌شود.

هرمزی همچنین بیان کرد: با پنج مجموعه دانش‌بنیان پلتفرمی تحت عنوان «قطار ملی» تشکیل شده بود و قطار آماده است. امیدواریم با پایان تست‌ها، در تیرماه وارد خطوط شود.

به گفته وی؛ درخصوص مودهای جدید حمل‌ونقل، مانند تراموا، مطالعات انجام‌شده و کریدور شرق به غرب، ظرف دو سال با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

مهر 

مسکن
شناسه : 349088
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. عه ظاهرا پس پرده ی جدا کننده ی بین خانوما و آقایون کو؟ظاهرا واسه این یکی مترو یادتون رفته قسمت خانوما و آقایون رو با پرده جدا کنید!فقط جهت یادآوری گفتم مگر نه خود دانید!!!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا