سرپرست دفتر واگذاری زمین؛

شرایط و جزئیات تحویل زمین رایگان به فرزند سومی ها

مقام مسئول سازمان ملی زمین و مسکن با تشریح جزئیات واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر، گفت: فقط هزینه‌ آماده‌سازی زمین از خانوارها دریافت می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، اسدالله غفاری سرپرست دفتر امور واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن یادآور شد: طبق قانون و آیین‌نامه اجرایی، همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آن‌ها همزمان یا پس از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت ( ۲۴ آبان ۱۴۰۰) باشد، مشمول این تسهیلات می‌شوند.

وی با بیان این‌که تسهیلات‌ هم در قالب زمین و هم در قالب واحد مسکونی است،‌ ادامه داد: حداکثر مساحت پیش‌بینی شده برای تحویل زمین به خانواده‌ها  ۲۰۰ مترمربع است و برای ایجاد انگیزه لازم برای خانواده‌های مشمول، فقط هزینه‌های آماده‌سازی زمین از خانواده‌ها دریافت می‌شود.

وی افزود: این هزینه‌ به صورت نقدی نیست و تا ۲ سال بعد از امضا قرارداد در مهلت تنفس، وجهی گرفته نمی‌شود. مابقی آن نیز در ۸ سال بعدی دریافت خواهد شد که مبلغ ناچیزی است و شامل کارمزد هم نمی‌شود.

سرپرست دفتر امور واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طبق آیین‌نامه اجرایی میزان ارزش زمین اگر زیر ۸۰۰ میلیون تومان باشد، به یک خانواده و اگر قیمت آن بالای ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان باشد به دو خانواده و اگر قیمت بیش از آن باشد و قطعه زمین قابلیت تفکیک نداشته باشد، هزینه آماده سازی ۲۰۰ متر آن گرفته می‌شود و مابقی آن بر اساس مابه التفاوت قیمت دریافت خواهد شد.

غفاری با یادآوری این‌که قانون در شهرهایی با جمعیت کمتر از ۵۰۰ نفر و میانگین باروری کمتر از ۲.۵ نفر اجرا می‌شود،‌اضافه کرد: اگر در شهر مورد نظر زمین به میزان کافی وجود نداشت، در شهر زادگاه پدر یا در شهرهای مجاور نیز واگذار اراضی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی که در گذشته یک بار از تسهیلات زمین، یا واحد مسکونی یا وام مسکن یارانه دار استفاده کرده باشد، واجد شرایط برای دریافت تسهیلات نیستند، اما طبق ماده ۳ قانون جوانی جمعیت اگر خانواده‌ای هم واجد شرایط نباشد اما فرزند سوم آن‌ها متولد تاریخ اشاره شده به بعد باشد، می‌تواند این تسهیلات جدید را هم دریافت کند.

غفاری گفت: اگر متقاضیان در روند دریافت تسهیلات و اجرای این طرح دچار مشکل یا ابهام شدند می‌توانند با شماره تلفن ۸۸۷۷۶۷۴۰ دفتر واگذاری زمین و مسکن تماس بگیرند.

تسنیم

مسکن
شناسه : 349467
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. سلام .
    همه ی ای حرفا چرت و پرتن پول زمین رایگان از جیب اینا بیشتر نمیشه تازه اگه از جیب ما کش نرن تلف کردن مار و باید خدا رو شکر کرد . به ماهم گفتن میدن تمام کاراشم انجام دادیم اول گفتن از شهرستان میدیم بعد گفتن هزینش بالاست از روستا باید بدیم بعدشم کلآ نه خلاص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا