گمانه‌زنی‌ها از توییت سخنگوی دولت؛

خرید سربازی دوباره آغاز می شود؟

سخنگوی دولت امروز در توییتر خود خبری در خصوص سربازی منتشر کرد که بخشی از آن را می‌توان آغاز دوباره خرید سربازی تفسیر کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت از در دستور کار دولت قرار گرفتن لایحه اصلاح قانون وظیفه عمومی خبر داد. بخشی از این توییت به گونه‌ای بود که آغاز دوباره خرید سربازی را محتمل می‌کند.

بهادری «گسترش مفهوم وظیفه عمومی به امور فرهنگی، فناوری و اقتصادی»، «تغییر در معافیت‌ها» و «معافیت مشمولان مازاد به تشخیص ستاد کل نیروهای مسلح» به‌عنوان برخی موضوعات درنظرگرفته شده در این لایحه یاد کرد.

 

خرید سربازی بر می‌گردد؟

اما برخی این توییت را نشانه ای از احتمال اجرای دوباره خرید سربازی عنوان کردند. «معافیت مشمولان مازاد به تشخیص ستاد کل نیروهای مسلح» آن بخشی از توییت سخنگوی دولت است که این احتمال را در ذهن ایجاد می‌کند.

آخرین بار بین سال‌های ۹۵ تا ۹۷ خرید سربازی برای مشمولان غایب فراهم شد. در آن زمان افراد دارای بیش از ۸ سال غیبت با پرداخت مبلغی بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان، می‌توانستند کارت پایان خدمت دریافت کنند.

از آن زمان هرچند بارها موضوع خرید سربازی مطرح شد اما هیچگاه به مرحله اجرا نرسید. در این میان نیز ارقامی از ۵۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان نیز برای خرید سربازی مطرح شده بود.

معافیت‌های جدید سربازی

در روزهای اخیر نیز تسهیلات جدیدی برای مشمولان خدمت سربازی و کارکنان وظیفه اعلام شد. معافیت افراد دارای ۴ فرزند و بالاتر و مشمولان وظیفه غایب و غیرغایب و کارکنان وظیفه با حداقل ۴۰ سال سن تمام که دارای ۳ فرزند هستند، از جمله آنها بود.

همچنین از این پس صدور کارت معافیت برای مشمولان غایب و غیرغایب واجد شرایط، پس از گذراندن آموزش‌های مقدماتی و تکمیلی بسیج امکان‌پذیر خواهد بود.

با نظر موافق فرمانده معظم کل قوا، مدت کسر خدمت کارکنان وظیفه در این خدمت که قبلاً به ازای هر فرزند ۳ ماه بوده، به ترتیب برای فرزند اول ۳ ماه، فرزند دوم ۴ ماه و برای فرزند سوم به ۵ ماه افزایش یافته است.

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیده
شناسه : 349741
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. من ۴۷سالمه بزور میرم سر کار هر روزم بخاطر شرایط مالی شرمنده هستم .با دوتا بچه چطوری برم خدمت پول ندارم دندونمو بکشم .چطوری اینا رو ول کنم برم خدمت .عامو من کم کم فکر کفنم. آقایان چطوری این تصمیمها و میگیرن . چرا فکر میکنید متاهل‌ها میرم سراغ بچه آوردن .زندگی سخته سوختیم سوختیم سوختیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا