مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی؛

هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد

یک مقام مسئول گفت: اگرچه هم اکنون ناترازی بنزین وجود دارد ولی تاکنون بنزین وارد نشده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، علی اکبر نژاد علی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به سامان دهی کارت‌های سوخت که مدتی است آغاز شده است گفت: وزارت نفت مکلف است تا ۶ ماهه ابتدای سال کارت‌های هوشمند سوخت خودرو را ساماندهی کند به طوریکه صاحبان کارت سوخت از کارت شخصی برای سوخت گیری استفاده کنند.

وی ادامه داد: سامانه هوشمند سوخت از سال ۸۶ بر اساس اسمارت کارت ایجاد شده به این صورت که خودروها گروه بندی شدند و برای هر کدام کلاس و گروه خاصی در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به وضعیت کارت سوخت در نقاط مرزی گفت: تمام نقاط ایران دارای کارت سوخت هستند و چالشی که سالهای گذشته در رابطه با کارت سوخت بود امسال وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: کارت‌های سوخت دو نوع است که یکی کارت سوخت شخصی و دیگری کارت سوخت اضطراری که در جایگاه‌ها وجود دارد.

نژاد علی در رابطه با چگونگی استفاده از کارت سوخت در سیستان و بلوچستان گفت: در سیستان و بلوچستان طرح کدینگ را فعال کردیم تا اهالی این استان تنها از کارت‌های خود استفاده کنند و در کنار آن کارت‌های اضطراری هم در نظر گرفته شد.

این مقام مسئول تصریح کرد:: قیمت بنزین علیرغم اینکه بارها مطرح شده هیچ برنامه از سوی دولت و مجلس برای افزایشش وجود ندارد اما باز عده‌ای دنبال شایعه افکنی هستند که همین جا دوباره تاکید می‌کنیم هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

نژاد علی اضافه کرد: بر اساس تکلیف قانونی که برعهده شرکت است ۹۰ درصد از خودروهای بنزین سوز باید با کارت شخصی خود سوخت گیری کنند. این سامان دهی برای این بود که متوجه شویم چه تعداد کارت در داخل جایگاه‌ها وجود دارد و برای استفاده از کارت سوخت شخصی فرهنگ سازی کنیم.

وی در رابطه با واردات بنزین گفت: تا کنون واردات بنزین نداشتیم و بحثی که در رابطه ناترازی تولید و مصرف مطرح است ولی نیازی به واردات نداشتیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ درصد افزایش بنزین داشتیم به طوریکه هم اکنون روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر مصرف بنزین داریم.

به گفته نژاد علی برای کیفیت بنزین استاندارد وجود دارد که به شرکت‌های پالایشی ابلاغ شده و در صورتیکه استاندارد نباشد با خاطیان برخورد می‌شود.

ادامه دارد…/خبرگزاری مهر

نفت و پتروشیمی
شناسه : 350078
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا