با افزایش مبلغ تسهیلات؛

بازپرداخت وام مسکن ملی ۵۵۰ میلیونی پلکانی خواهد بود

هفته گذشته با افزایش وام مسکن ملی موافقت شد. در این شرایط گفته می‌شود بازپرداخت اقساط وام مسکن ملی به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، با افزایش وام مسکن ملی به ۵۵۰ میلیون تومان شده تا به خانوارهای متقاضی کمک شود. با این وجود افزایش اقساط وام مسکن ملی به چالش جدی تبدیل شده است. به گونه ای که برخی خبر از اقساط بیش از ۱۰ میلیونی آن می‌دهند.


در این شرایط گفته می‌شود که برای جلوگیری از افزایش شدید اقساط این تسهیلات قرار است،‌ بازپرداخت این وام به صورت پلکانی صورت بگیرد.

افزایش وام مسکن ملی به ۵۵۰ میلیون تومان

سه‌شنبه گذشته مورخ ۱۷ اردیبهشت،‌ شورای پول و اعتبار با افزایش وام مسکن ملی موافقت کرد. بر این اساس، مبلغ این تسهیلات برای همه شهرها به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

پیش از این سقف تسهیلات برای استان تهران ۴۵۰ میلیون، شهرهای بالای یک‌میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان بود.

اقساط وام مسکن ملی به صورت پلکانی

با افزایش مبلغ وام مسکن ملی به ۵۵۰ میلیون تومان،‌ اقساط ماهانه این تسهیلات به بیش از ۱۰ میلیون تومان می‌رسد. در این شرایط رئیس بنیاد مسکن از بازپرداخت تسهیلات مذکور به‌صورت پلکانی خبر داده است. در این صورت اقساط ماهانه متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی‌مسکن از حدود ۹.۵ میلیون تومان آغاز می‌شود. اقساط وام در سال بیستم به بیش از ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

سود تسهیلات چقدر است؟

 محاسبه سود و اقساط وام مسکن ملی ۵۵۰ میلیون تومانی نشان می‌دهد کل سود ۲میلیارد و ۵۰۸ میلیون تومان خواهد بود. در مجموع نیز متقاضی باید ۳ میلیارد و ۵۸ میلیون و ۵۵۶ هزار تومان برای وام ۵۵۰ میلیون تومانی پرداخت کند.

در بازپرداخت پلکانی تسهیلات، قسط ماهانه دوره دهم (سال دهم) بالغ بر ۱۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان است. قسط دوره ۱۵ (سال ۱۴۱۷ در صورت آغاز پرداخت تسهیلات از سال جاری) نیز ۱۴ میلیون و ۴۷۳ هزار تومان خواهد بود.

در دوره بازپرداخت ۲۰ساله تسهیلات مذکور به روش ساده، مبلغ اقساط ماهانه معادل ۱۰ میلیون و ۶۵۳ هزار تومان خواهد بود.

اخبار برگزیدهمسکن
شناسه : 351112
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. اگر مردم داشتن که اینجا ثبت نام نمیکردن داخل شهر بهترین خونه با این قیمت میخریدن چرا این همه سود باید بدیم این انصاف نیست فقط به فکر خودشون هستن نمیگن از کجا بیارن حقوق ۷تومن چه جور باید داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا