افتتاح مترو پرند سه ماه عقب افتاد

در حالی که قرار بود تا چند روز دیگر،‌ مترو پرند افتتاح شود اما برای بار چندم به تعویق افتاد. گفته می‌شود دلیل این موضوع کمبود اعتبار است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، داستان افتتاح مترو پرند همچنان ادامه دارد. پیش از این گفته می‌شد مترو شهرپرند خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد. با این وجود دوباره زمان افتتاح آن به تعویق افتاده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی: مترو پرند خرداد ماه افتتاح می شود

اردیبهشت امسال علیرضا جعفری، معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود که مترو پرند افتتاح خواهد شد. سال گذشته نیز مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند از بهره برداری این ایستگاه تا خرداد ۱۴۰۲ خبر داده بود. البته پیش از این قرار بر افتتاح مترو در پایان سال گذشته بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در آن زمان گفته بود: تعهدی برای افتتاح یک لاین از خط مترو پرند داده‌ایم که ان شاءالله خردادماه امسال به این وعده عمل می‎کنیم.

جعفری تاکید کرده بود: با توجه به لزوم کیفیت خدمات‌دهی در این خط حتما خط دوم باید در دستور کار قرار گیرد. پیمانکار طرح، دستور کارهایی ارایه کرده که امیدواریم افتتاح یک خط را داشته باشیم. همچنین همزمان برای خط دوم اقدام کنیم.

یک خط مترو خدمت خدمات رسانی را کاهش می‌دهد

البته یک هفته بعد جعفری در مصاحبه‌ای از لزوم بهره‌برداری هر دو خط مترو پرند خبر داد.

معاون وزیر راه در اواسط اردیبهشت گفت: بر اساس گزارشات فنیِ بهره‌بردار قرار بود یک خط ارتباطی بین تهران و پرند فعال شود. اما کیفیت خدمات‌رسانی این خط به دلیل افزایش سرفاصله حرکت قطارها مختل و استقبال شهروندان از آن کم می‌شود. طبق بررسی‌ها و جمع‌بندی‌های صورت گرفته مقرر شد دو مسیر ریلی منتهی به ایستگاه پرند فعال شود.

تعویق افتتاح مترو به پرند به شهریور ماه

بر اساس گفته‌های آرش صیادی، مدیرعامل شرکت عمران پرند به نظر می‌رسد که مشکل کمبود اعتبار منجر به تعویق چند باره افتتاح مترو پرند شده است.

صیادی اظهار داشت: در زمینه تخصیص اعتبارات دولتی که در حدود ۲۲۷ میلیارد تومان هست اقداماتی انجام شده‌است. تاکنون حدود ۴۵ میلیارد تومان آن محقق شده. اما ۹۰ میلیارد تومان از تخصیص این اعتبارات باقیمانده که باید در بودجه پیگیری شود. زیرا که این اعتبار در تسریع اجرای پروژه مترو پرند تأثیرگذار است.

مدیرعامل شرکت عمران‌پرند در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم تا مترو شهرپرند بر اساس آخرین وعده‌ای که داده شده در هفته دولت مسافرگیری کند.

مسکن
شناسه : 351516
لینک کوتاه :

۶ دیدگاه

  1. مگه قرار نبود قرارگاه خاتم الانبیا(ص) این پروژه رو در دست بگیره و زودتر تحویل بده!؟ پس چی شد دوباره!؟ والا اینهمه بودجه و درآمدی که قرارگاه داره بجز یکی دونهاد دیگه تو کشور هیچ کدوم ندارن و مگه جز اینه که قرارگاه خاتم دولتیه و بودجه اش از سوی دولت تامین میشه، پس دوباره این چه بازییه که دارن سر ملت میارن
    ده ساله تو پرند ساکن هستیم و هرسال وعده سال دیگه رو میدن
    چقد بخور بخور و ناحقی
    چندتا پیمانکار اومدن و بودجه رو بالا کشیدن و رفتن؟؟؟
    اینجور پروژه ها فقط برای پیمانکاران که غالباً هم جزو فک و فامیل یا دوست و آشنای مسئولین از آب درمیان فقط یه سفره بازه که بتونن ازش برای خودشون و اطرافیانشون بهره برداری کنن. فکر گرفتاری مردم که نیستید و غم و غصه اونا رو که نمیخورید بی وجدانها.

  2. خدا را شکر وگرنه الان قیمت خونه چه فروشی چه اجاره ای سر به فلک کشیده شده بود دیگه به کجا پناه ببریم آقای دولت محترم یک کلام بگو ما مستاجر های بیچاره چکار کنیم گرسنه می خوابیم ولی کرایه خونه رو میدهیم تا آواره نشین خدا کنه متر و حالا حالا ها راه نیفتد یک سری منتظر مترو هستند تا گرانی وحشتناک به وقوع بپیوندد خدا بدادمان برسه آقای دولت محترم بهداد مستاجر های بیچاره برس

  3. واقعا خجالت نمی کشین آخه چقدر دروغ بقول خودتون که مسلمون نباید دروغ بگه ،۱۶ساله که برای راه اندازی مترو پرند دروغ بخورد مردم میدین بس کنید دیگه شما عرضه این کارو ندارین، برید سبزی فروشی بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا