قیمت جهانی طلا ۳ خرداد ۱۴۰۲؛

قیمت طلا در انتظار نتیجه مذاکرات سقف بدهی آمریکا 

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۱۹۷۶ دلار و ۲۶ سنت رسید.

به گزارش جهان صنعت نیوز، به نقل از رویترز، قیمت طلا تغییر چندانی در روز چهارشنبه نداشته است. یک دور دیگر از مذاکرات سقف بدهی آمریکا بدون رسیدن به هیچ قراردادی پایان یافته و سرمایه‌گذاران منتظر جزئیات گزارش فدرال رزرو آمریکا درمورد آخرین اجلاس این کشور هستند تا مسیر افزایش نرخ بهره را مشخص کنند.


 قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۱۹۷۶ دلار و ۲۶ سنت رسید.

 نمایندگان رئیس‌جمهور آمریکا و جمهوری‌خواهان کنگره یک دور دیگر از مذاکرات درمورد سقف بدهی را بدون هیچ نتیجه‌ای در روز سه‌شنبه به پایان رساندند، آن‌هم در شرایطی که مهلت بالا بردن سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری دولت این کشور رو به پایان است.

 شاخص دلار آمریکا هم همچنان بالاست و جذابیت طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا کمتر کرده‌است.

 اظهارات متناقضی درمورد ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا وجود دارد. اما آنچه مشخص است این است که توقف این روند به‌معنای پایان سیاست‌های سختگیرانه فدرال رزرو نیست. بنابراین هنوز هم احتمال یک افزایش دیگر وجود دارد.

 افزایش نرخ بهره هزینه نگه‌داری سرمایه‌های غیر سوددهی مثل طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

 جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو در دوم و سوم ماه مه که منجر به افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره تا محدوده ۵ و ۵.۲۵ درصد شد، امروز منتشر می‌شود.

 بازارها ۶۹.۷ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس سیزدهم و چهاردهم ژوئن بدون تغییر نگه‌دارد. بنابراین اطلاعات مربوط به هزینه‌های مصرف شخصی که در روز جمعه منتشر خواهد شد تعیین‌کننده سیاست‌های فدرال رزرو خواهد بود.

 قیمت نقره امروز با ۰.۳۸ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۵۴ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۳ درصد کاهش ۱۰۵۵ دلار و ۷۸ سنت معامله می‌شود.

تسنیم

طلا و ارز
شناسه : 352452
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا