نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش چه زمانی اعلام می‌شود؟

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده است. پس از مشخص شدن یک سری فاکتورها، این نتایج را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون‌ استخدامی آموزش و پرورش گفت: درباره نتایج این آزمون منتظر یک سری عوامل و فاکتورهایی هستیم. این فاکتورها را دستگاه‌های دیگر باید اعلام کنند. چرا که این فاکتورها روی نتایج اثر می‌گذارد.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش‌و پرورش برای جذب ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار از دهم اسفند سال گذشته(۱۴۰۱) برگزار شد. بر اساس آمارهای اعلام شده، ۵۳۴ هزار و ۴۴۵ نفر شامل ۴۵۴ هزار و ۹۹۳ داوطلب زن و ۷۹ هزار و ۴۱۱ نفر مرد در این آزمون ثبت‌نام کردند.

در این آزمون قرار است ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری جذب شوند. این تعداد شامل ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی است.

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش چه زمانی قرار بود  اعلام شود؟

پیش از این قرار بود نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش آخر اردیبهشت اعلام شود.

صادق ستاری‌فرد، معاون وزارت آموزش و پرورش ۱۶اسفندماه سال گذشته گفته بود: آخر اردیبهشت نتایج اولیه آزمون اعلام می‌شود. از اول خرداد مصاحبه و ساز و کار ارزیابی آغاز می‌شود. آزمون کتبی ۴۰۰ از هزار و مصاحبه و ارزیابی تکمیلی ۶۰۰ امتیاز از هزار دارد. ضمن اینکه بازه زمانی مصاحبه ۴۰ روزه است و تا نیمه تیرماه ادامه دارد.

چه فاکتورهایی در نتایج آزمون اثرگذار است؟

آنگونه که به نظر می‌رسد هنوز نرخ باروری هر شهرستان از سوی وزارت کشور به سازمان سنجش اعلام نشده است.

یک منبع آگاه در وزارت آموزش و پرورش به فارس گفت: جهت اعمال امتیازات قانون جوانی جمعیت، نرخ باروری هر شهرستان توسط وزارت کشور باید اعلام رسمی شود. با اعلام این نرخ به سازمان سنجش، ظرف روزهای آینده، نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی که سازمان اداری و استخدامی ابلاغ کرده است، نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب بر اساس آخرین اعلام رسمی وزارت کشور، در آزمون استخدامی اعمال می‌شود.

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 352697
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. امتیاز نرخ باروری وتاثیر ان در استخدام قانون
    احمقانه ای است، یک معلم باید خوب تدریس کند، روانشناس باشدبا بچه ها به درستی ارتباط برقرار کند ،باید خوب صحبت کندباید خوب تدریس کند ….. با محاسبه ی امتیاز های نا عادلانه ولحاظ سهمیه ها در استخدام اموزش وپرورش را نابود کردندو اکثر جوانان تحصیل کرده از کشور مهاجرت کردندچون که درایران برا ی استخدام به تخصص وسواد اهمیت نمی دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا