۲۰۶ یا لندکروز، مسئله این است؛

میرسلیم با واردات خودرو موافق است اما سالی ۳ هزار دستگاه!

میرسلیم که همواره مخالف واردات خودرو است، می‌گوید به ازای هر یک هزار دستگاه تولید داخلی دو تا سه دستگاه خودرو واردات داشته باشیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس را شاید بیش از همه با حمایت‌های عجیبش درباره صنعت خودروسازی و مخالفت با واردات خودرو شناخته شود. حتی او در یک برنامه تلویزیونی بیان کرد که پژو ۲۰۶ با لندکروز تفاوتی ندارد.

حالا این نماینده در گفتگو با ایرنا به دفاع از اظهاراتش پرداخت.

پژو ۲۰۶ با لندکروز تفاوتی ندارد؟

میرسلیم در این خصوص گفت: همه خودروها در هدف اصلی که حمل و نقل است مشترک هستند. اما خودروهایی مانند ۲۰۶ و پراید که کوچک و سبک هستند برای تردد درون شهری بهتر هستند.

وی ادامه داد: از این خودروها برای تردد برون شهری نیز می توان استفاده کرد. اما از نظر ایمنی جوابگو نیستند که یکی از گرفتاری‌های ما در تصادفات، همین استفاده نابجاست.

میرسلیم اضافه کرد: در بحث قیمت نیز آنچه مطرح می شود درست نیست. خودروی لندکروز و پژو ۲۰۶، قیمت یکسان ندارند. در حالی که شرکت سازنده، پژو ‌۲۰۶ را با قیمت حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان تحویل می‌دهد، لندکروز نزدیک به هفت میلیارد تومان ارزش گذاری می شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: قیمت تمام شده پراید و پژو ۲۰۶ با نمونه‌های کشورهای کره جنوبی و فرانسه هیچ تفاوتی ندارد.

با واردات خودرو موافقم اما …

به گفته این نماینده مجلس طرفداران واردات خودروی دست دوم دلال‌ها و مافیا هستند. افرادی که یک درصد سود خود را صرف تخریب وآبروریزی می کنند. اما من عقب نشینی نکرده و از صحنه خارج نخواهم شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مخالفتی با واردات خودروی خارجی ندارم و سالانه باید به ازای هر یک هزار خودروی داخلی، ۲ تا سه خودروی خارجی هم وارد شود.

با این روش، هم از ابتکارات خودروسازان خارجی مطلع می شویم و هم خودروسازان داخلی ناچار به نوآوری می‌شوند.

با توجه به صحبت‌های این نماینده مجلس و با در نظرگرفتن، تیراژ تولید یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودروی داخلی، میرسلیم با واردات خودرو موافق است اما سالی حدود ۳ تا ۵ هزار دستگاه خودرو!

 

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 353016
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. اینم از میرسلیم اون چند تا خودرو وارداتی رو هم برا خودشو درو بریاش میخواد این هاقای که دم از خودرو ایرانی میزنه چرا تواین پنجاه سال پنج تا خودرو ملی یا پنج تا تراه ماشین صددرصد ایرانی نساخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا