تکلیف قیمت خودروهای نامعلوم چه می‌شود؟؛

سامانه یکپارچه خودرو یا تخم مرغ شانسی؟

وزارت صمت در پاسخ به نامعلوم بودن قیمت چند خودرو معتقد است که هدف سامانه یکپارچه خودرو ایجاد یک لیست انتظار مرکزی شفاف بوده و نه فروش است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در حالی دومین مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو از سوم خرداد ماه آغاز شده که همچنان قیمت برخی از خودروها نامعلوم است. این در حالی است که این مرحله عملا از ۲۰ اردیبهشت آغاز شده است.

همین امر متقاضیان را دچار سردرگمی کرده است.

 نخست اینکه در لیست خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه خودرو، نام چند خودرو شامل کوییک مدل GX، ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک و اطلس درج شده است. خودروهایی که هنوز قیمت قطعی آن‌ها توسط خودروساز اعلام نشده است. به‌نوعی مردم باید خودرویی را بخرند که هیچ اطلاعی از قیمت آن ندارند.

روندی که به نظر می‌رسد تفاوتی با تخم مرغ شانسی نداشته باشد.

اعلام قیمت ربطی به سامانه ندارد

آنگونه تسنیم گزارش داده است، وزارت صمت اعلام کرده که هدف سامانه یکپارچه خودرو، ایجاد یک لیست انتظار مرکزی شفاف و نه فروش است.

سپس فروش براساس فراخوان خودروسازان بر مبنای این لیست انتظار محقق می شود. پس لازم است در هنگام فراخوان خودروساز قیمت‌ها روشن اعلام شود.

در این مرحله تنها نوبت دهی برای تخصیص معین می شود و فروش توسط خود خودروسازان در مرحله آتی انجام می شود. همه این موارد به روشنی در اطلاعیه سامانه نوبت دهی بیان شده است.

بر همین اساس سامانه خودرو، کارش فروش خودرو نیست صرفا ایجاد لیست انتظار است بگونه ای که شفاف باشد

مرحله دوم ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه خودرو

گفتنی است دومین طرح سامانه یکپارچه خودرو برمبنای فرآیند نوبت‌دهی برای محصولات خودروسازان داخلی از چهارشنبه ۳ خردادماه آغاز شده است. متقاضیان تا پایان روز چهارشنبه ۱۰خردادماه فرصت دارند نسبت به انتخاب خودرو اقدام کنند.

البته فقط متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آن‌ها از سوی بانک‌ها به سامانه ارسال شده است، می‌توانند در تاریخ مذکور ۵ اولویت خودرویی را به‌منظور تشکیل فهرست نوبت‌دهی در سامانه به‌نشانی esalecar.ir انتخاب کنند، زمان ثبت‌نام تأثیری در اولویت عرضه خودرو ندارد.

 

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 353019
لینک کوتاه :

۴ دیدگاه

  1. اونایی که میگفتن ایرانخودرو نیست و کسی شرکت نمیکنه کجان،،البته وقتی بگن طرح مادران گواهینامه و پلاک فعال مد نظر نیست خوب معلومه تعداد مادران دلال زیاد میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا