انتقاد نایب رئیس کمیسیون صنایع از روند فروش خودرو؛

مجلسی‌ها به سامانه یکپارچه خودرو می‌رسند

داستان ادامه دار مشکلات سامانه یکپارچه خودرو همچنان ادامه دارد و حالا پای مجلسی ها هم به مسائل این سامانه باز شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در حالی مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو به میانه رسیده است که همچنان چند ابهام و مشکل اساسی دارد.

مشکل ثبت نام انصرافی‌های مرحله اول و نامشخص بودن قیمت برخی خودروها دو موضوع عمده ای است که اعتراض نمایندگان را هم به همراه داشته است. در این خصوص علی جدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نسبت به بررسی این مشکلات در این کمیسیون خبر داد.

انصرافی‌های مرحله اول ثبت نام سامانه یکپارچه و قیمت نامشخص خودرو

علی جدی گفت: در حال حاضر مردم به چند دلیل در ثبت ‌نام سامانه یکپارچه خودرو دچار سردرگمی شدند. نخست آنکه افرادی که در مرحله نخست خودرو ثبت ‌نام کردند اما به دلایلی از ادامه شرکت در این طرح انصراف دادند، اکنون نمی‌توانند در مرحله دوم شرکت کنند. زیرا سیستم اجازه شرکت در دومین مرحله فروش یکپارچه خودرو را نمی‌دهد.

 این نماینده مجلس افزود: دومین ایراد آن است که قیمت برخی خودروهای عرضه شده در مرحله دوم  سامانه یکپارچه هنوز مشخص نیست.

 مسئله بعدی مشخص نیست درباره برخی خودروهای مونتاژی، قیمت شورای رقابت ملاک است یا قیمت کارخانه؟ این موضوعات سردرگمی متقاضیان را در پی داشته است.

نائب رئیس کمیسیون صنایع اضافه کرد: متاسفانه در روزهای پایانی انتخاب خودرو برای متقاضیان خرید خودرو هستیم و ایراداتی همچنان وجود دارد. البته ایرادات و مشکلات موجود در مرحله دوم سامانه فروش یکپارچه خودرو در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قیمت ۴ خودرو تا پایان هفته مشخص می شود

وزارت صمت در خصوص قیمت نامشخص خودروها در مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش خودرو اعلام کرده که هدف این سامانه، ایجاد یک لیست انتظار مرکزی شفاف و نه فروش است. سپس  فروش براساس فراخوان خودروسازان بر مبنای این لیست انتظار محقق می شود.

پس لازم است در هنگام فراخوان خودروساز قیمت‌ها روشن اعلام شود. در این مرحله تنها نوبت دهی برای تخصیص معین می شود. فروش توسط خود خودروسازان در مرحله آتی انجام می شود. همه این موارد به روشنی در اطلاعیه سامانه یکپارچه نوبت دهی بیان شده است.

آنگونه که خبرگزاری تسنیم خبر داده است، قیمت گذاری ۴ خودروی سایپا در مراحل نهایی قرار دارد. به نظر می‌رسد قیمت این خودروها آخر هفته جاری از سوی شرکت خودروساز اعلام خواهد شد.

 

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 353184
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا