یکی موافق، یکی مخالف؛

افزایش قیمت خرید تضمینی گندم سرکاری است؟

در حالی سرپرست وزارت کشاورزی از اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم استقبال می‌کند که رئیس سازمان برنامه نظری دیگری دارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سید محمد آقامیری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در مورد اصلاح احتمالی قیمت خرید تضمینی گندم گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش بینی می شود ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تا ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم برای خبازی‌ها و مصارف صنعتی کشور تولید شود.

وی افزود: هدف وزارت جهاد کشاورزی در حوزه گندم حمایت از کشاورزان است. به طوری که طبق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و قوانین، توافقاتی قبل از عید نوروز بین شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی و گندمکاران برای بازنگری و اصلاح قیمت گندم صورت گرفت. در نتیجه نرخ خرید تضمینی گندم ۱۵ هزار تومان تعیین شد.

شرط و شروط افزایش قیمت خرید تضمینی گندم

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با این حال برخی گندمکاران به این امر معترض بودند. کشاورزان ۱۷ هزار تومان را نرخ منطقی برای هر کیلوگرم گندم می‌دانند.

به همین دلیل اعلام می‌کنم؛ به شرط آن که دولت و سازمان برنامه و بودجه منابع مالی جدیدی به خرید تضمینی گندم اختصاص دهد، نرخ خرید تضمینی گندم افزایش خواهد یافت. وزارت جهاد کشاورزی هم مخالفتی با افزایش قیمت نخواهد داشت.

بودجه بر اساس قیمت گندم ۱۳ هزار تومانی بسته شده است!

وی تصریح کرد: با این حال بودجه اختصاص داده شده، گندم را با نرخ قبلی آن یعنی ۱۳ هزار تومان در در نظر گرفته است. لذا اعتبارات تخصیص یافته به خرید تضمینی گندم حتی  از نرخ فعلی آن نیز کمتر  است.

آقامیری گفت: با توجه به درخواست و نامه‌نگاری‌های متعدد کمیسیون کشاورزی مجلس و اصناف و بخش خصوصی مرتبط با گندم، رئیس‌جمهور دستور بررسی اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم را به وزارتخانه داده است. با جدیت در حال بررسی افزایش قیمت گندم هستیم.

قیمت خرید تضمینی گندم جذاب است

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته رئیس سازمان برنامه، ۱۵ هزار تومان را برای قیمت خرید تضمینی گندم جذاب عنوان کرده بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرده بود: در حال حاضر قیمت گندم ۱۵ هزار تومان است. همین گندم را می‌توان به نرخ ۱۱ هزار تومان وارد کنیم. بنابراین گندم را از کشاورز بالاتر از قیمت وارداتی خریداری می‌کنیم تا به خودکفایی گندم برسیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید از افزایش قیمت گندم استقبال می‌کند. اما این افزایش قیمت منوط به تخصیص بودجه از سوی سازمان برنامه است. از طرفی رئیس سازمان برنامه قیمت خرید تضمینی گندم را جذاب می‌داند.

حالا باید دید در این شرایط چه تغییر در قیمت گندم صورت خواهد گرفت؟ آن هم در شرایطی که سازمان تخصیص بودجه برای خرید تضمینی با افزایش قیمت مخالف است.

اخبار برگزیدهکشاورزی
شناسه : 353427
لینک کوتاه :

۱۴ دیدگاه

  1. واقعا جذاب از پارسال تا به امسال هزینه کاشت داشت و برداشت چندین برابر شده دلار که بیشتر از دو برابر گران شده هرینه اجاره که دیگه نگو من نمی دونم چی میمونه من که از سال دیگه میرم شرکت از این بشتر برام بمونه به جای گندم کلزا می کارم

  2. سلام عین روز روشن که کاسه ای زیر نیم کاسه وجود دارد انگار دلار اومده باین یا ارزش پول ملیه ایران چند برابر شده که با نرخ ۱۱ هزار اقای رییس می خاد وارد کنه یا همون اقازاده وو

  3. آقای وزیر به جان خودت با این سیاست که پیش گرفتید غیر از اینکه کشاورز درک نداشته باشه سراغ گندم بره…… خدا پدر روسیه رو بیامرزه وگرنه پارسال از امسال بدتر بود حالا باشه از امسال که گذشت با این جلسه واون جلسه…. تا سال آینده براتون داریم…..

    1. بسه دیگه اینقد با روح وروان خسته کشاورز بازی نکنید کافیه فقط یک روز در سرما و گرما سر زمین آبیاری کنی و یک ساعت در شبانه روز نخوابی اونوقت قیمت گندم را هم وزن طلا میدونستی کشاورز بدبخت چاره ای جز تحویل گندم به شما ندارد جذابیتش فقط برای شما هس نه کشاورز خسته

  4. آهای کشاورزی بدبخت اینا مشکلشون بودجه نیست میخان به کشاورز ضربه بزنند وگرنه پارسال لایحه بودجه شون رو با۷۵۰۰داده بودن مجلس دقیقا ۷فروردین زدن۱۱۵۰۰یعنی الانم اگر بخان میتونن… پس به خودتون بیاین

  5. بخدا هرجور حساب میکنم حتی با ۲۰ تومن هم کلی ضرر میکنم توروخدا قیمتی بگید لااقل پول خودمون برگرده سود نمیخام ۵۰ تن تحویل دولت دادم امسال خشکسالی بدتر از تورم شد برام دقیقا نصف برداشت پارسال گرفتم

  6. حروم خور به چی میگند تو کشوری که رو وام هاشون ۲۴ درصد سود رو ماشین صد درصد سود ولی گندم را آخر خریدند ۱۱ حروم باشد بر اون کسی که از جیب کشاورز میدزدد واگذارتون میکنم به خدا اگر میپرستید

  7. وقتی به کشاورز و تولید کننده ات راست راست میرید و دروغ میگوئید و گندمش را به قیمت مفت و ارزان از چنگش درمی آورید به بهانه اینکه قیمت گندم افزایش خواهد یافت، و کشاورز را به ضرر و نابودی میکشانید انتظاری برای کشت سال آینده نباید داشته باشید چون کشاورزان کشتی جایگزین پیدا خواهند کرد و کشور را در تامین این محصول استراتیژیک دچار مشکل خواهد شد و برنامه های جهاد را که در چندسال اخیر کرده برای تامین غذایی کشور نابود خواهد کرد و ضرر جبران ناپذیری به کشور خواهد زد. پس ضرر به کشاورز و دروغ را سرلوحه کار خود قرار ندهید.
    قیمت زیر ۲۵هزارتومان ضرر به کشور و کشاورز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا