برای جلوگیری از حمله قلبی؛

در صورت مشاهده این علائم هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید

متخصص قلب و عروق با اشاره به درد در دست چپ، گفت:معمولا دردی که در دست چپ و پشت قفسه سینه اتفاق می‌افتد همراه با علائم دیگری مانند تهوع، استفراغ، سرگیجه، افت فشار خون و گاهی ضعف است که این علائم می‌تواند نشانه بیماری قلبی باشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مجید ملکی، متخصص قلب و عروق و عضو فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به درد در ناحیه دست چپ و احتمال بروز بیماری قلبی، بیان داشت:‌درد در دست چپ علل مختلفی دارد و به تنهایی نشانه بیماری قلبی نیست.

وی ادامه داد: تمام عوارضی که ناشی از اختلالات عضلانی، استخوانی و مهره‌های گردن است ممکن است درد در دست چپ ایجاد کند.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: معمولا دردی که در دست چپ و پشت قفسه سینه اتفاق می‌افتد همراه با علائم دیگری مانند تهوع، استفراغ، سرگیجه، افت فشار خون و گاهی ضعف است؛ به خصوص دردهایی که هنگام فعالیت اتفاق می‌افتد.

درد چگونه آغاز می‌شود؟

ملکی خاطرنشان کرد: مثلا وقتی فرد از پله یا سربالایی بالا می‌رود یا عصبانی می شود این درد ایجاد می‌شود که نشانه بیماری قلبی است، اما اینکه درد در دست چپ هنگام استراحت و همیشگی است، ممکن است معمولا از اختلالات عضلانی ، استخوانی یا آرتروز گردن باشد.

وی متذکر شد: درد دست چپ با علائم دیگری که حین فعالیت اتفاق می‌افتد؛ به خصوص درد قفسه سینه، درد زیر فک و پشت کتف انتشار پیدا می‌کند که در چنین حالاتی احتمال اینکه زمینه بیماری قلبی داشته باشد بیشتر است.

منبع: فارس

عمومی
شناسه : 353854
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا