طلای نگین دار نخرید

خرید و فروش بی ضابطه طلای نگین دار در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دردسرهایی را ایجاد کرده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، طلافروشان در هنگام خرید طلای مشتریان، تمام نگین‌های آن را در می‌آورند و بعد وزن می‌کنند. این مساله درست برعکس هنگام فروش طلاهای نگین دار پشت ویترین طلافروش است.


وقتی شما قطعه طلایی انتخاب می‌کنید که نگین دارد؛ طلا فروش وزن نگین‌ها را روی وزن طلا حساب می‌کند؛ حتی اگر نگین‌ها خیلی سنگین و یا بسیار بی ارزش و ارزان باشند.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که طلا را به عنوان سرمایه‌ و پس‌انداز خریداری می‌کنید، بهتر است به سراغ خرید طلاهای کم اُجرت بروید زیرا خرید طلای نگین دار باعث ضرر و زیان‌هایی می‌شود.

همانطور که در ابتدای متن گفته شد، طلافروش وزن نگین را از وزن کل طلا کم می‌کند. در حالی که در هنگام خرید، شما باید هزینه‌ی نگین ها را به قیمت طلا بپردازید.

یک خانم که جلوی یکی از طلا فروشی های یاسوج ایستاده به خبرنگار ایسنا در این زمینه گفت: یک گردنبند طلای نگین دار خریداری کردم که طلا فروش همه نگین ها را به قیمت طلا با من حساب و فاکتور کرد و حتی فنر داخل قفل این گردنبند را هم که فلزی بود به قیمت طلا با  ما حساب کرد اما هم اکنون که به دلیل نیاز مالی قصد فروش گردنبندم را دارم، نگین ها و فنر را اصلا حساب نمی کنند و از وزن طلا کم می کنند که این آخر بی انصافی است.

وی افزود: به نظر می رسد این مساله از لحاظ قانون و شرع مشکل دارد که باید از سوی متولیان امر در این زمینه چاره ای اندیشید.

یک طلا فروش شهر یاسوج در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در رابطه با طریقه خرید و فروش طلای نگین دار گفت: این نوع معامله در همه استانها وجود دارد و مختص یاسوج نیست.

مهدی بمونی، رئیس اتحادیه طلا فروشان یاسوج در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: برخی نگین ها که سفید رنگ هستند تزئینی محسوب شده و با طلا حساب می شوند.

وی افزود: نگین های رنگین و درشت سر طلا محسوب نمی شود و هر واحد صنفی طلافروشی این نگین ها را با طلا حساب کند تخلف کرده و در صورتی که مردم گزارش دهند با متخلفان برخورد قانونی می شود.

بمونی در زمینه فنر قفل برخی طلاها نیز بیان کرد: قفل برخی طلاها برچسب ریزی دارند که در این صورت وزن قفل از قبل کم شده است اما سایر طلاها هنگام خرید طلا از مشتری فنر را جدا کرده و از وزن طلا کم می کنند.

ایسنا

طلا و ارز
شناسه : 354181
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا