ادعاهای گمراه کننده وزیر خارجه آمریکا درباره برجام

آنتونی بلینکن با مقصر خواندن تهران در شکست مذاکرات برجامی، دیپلماسی را بهترین شیوه برای جلوگیری از آنچه تلاش تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای خواند، دانست.

‌ ‌‌به گزارش جهان صنعت نیوز، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در گفت‌وگویی با الشرق‌نیوز در ریاض درباره گمانه‌زنی رسانه‌های منطقه‌ای از احتمال از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: در حال حاضر تمرکز واشنگتن بر روی برجام نیست.

وبگاه سعودی «الشرق نیوز» عربستان سعودی در جریان حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در ریاض برای شرکت در اجلاس وزیران شورای همکاری خلیج فارس گفت‌وگویی مفصل با وی انجام داده است. همچنین به تشریح سیاست خارجی کنونی واشنگتن در آنچه اکنون در تحولات کنونی جهان می‌گذرد، پرداخته است.

الشرق نیوز در بخشی از این گفت‌وگو با اشاره به حرف و حدیث‌های رسانه‌های خارجی از احتمال توافق هسته‌ای آمریکا با ایران، خواستار صحت و سقم این گمانه‌زنی‌ها در سیاست خارجی واشنگتن با ایران در شرایط کنونی همگرایی ایران با کشورهای عربی از جمله ریاض با میانجیگری چین درباره برجام شد.

آنتونی بلینکن با تکرار ادعاهای واشنگتن علیه ایران در مقصر دانستن تهران در شکست مذاکرات هسته‌ای مدعی شد: «از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن، بارها با شرکای اروپایی، چینی و روسی خود تلاش کردیم این توافق حاصل شود، اما ایران یا قدمی برنداشت و یا تلاشی در جهت انجام اقدامات ضروری در بازگشت به توافق هسته‌ای بر نمی‌دارد.»

وی بار دیگر با مقصر خواندن تهران در شکست مذاکرات برجامی، دیپلماسی را بهترین شیوه برای جلوگیری از آنچه تلاش تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای خواند، دانست.

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با تشریح سیاست‌های تکراری ضد ایران نشان داد، ادعای رسانه‌های خارجی در قریب الوقوع بودن احیای توافق هسته‌ای نادرست است.

گفتنی است بلینکن که در عربستان به سر می‌برد، پیش از این با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در جده دیدار کرد.

بلینکن و بن سلمان در این نشست در خصوص آخرین تحولات منطقه و جهان نیز رایزنی کردند. یک مسئول در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز در این نشست مطرح شده است.

وزارت خارجه آمریکا بعد از دیدار بلینکن با بن سلمان اعلام کرد که پیشبرد پرونده حقوق بشر، روابط میان دو کشور را تقویت می‌کند./دنیای اقتصاد

سیاسی
شناسه : 355107
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا