آمریکا مجوز پرداخت ۲.۷ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران را داد؟

برخی از منابع و فعالان اقتصادی خبر از آزادسازی ۲.۷ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در عراق با مجوز بانک مرکزی آمریکا می‌دهند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، طی چند روز گذشته قیمت دلار در بازار آزاد پس از مدت‌ها به کانال ۴۰ هزار تومان کاهش یافت. در این میان می‌توان به دو عامل برای ریزش قیمت دلار اشاره کرد.

آزادسازی ۲۴ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران و همچنین اخبار مثبت در خصوص مذاکرات هسته‌ای دو مولفه‌ای بودند که طی چند روز گذشته نه تنها بازار ارز بلکه سایر بازارهای دارایی را کاهشی کردند.

دلارها از عراق رسیدند؟

حالا در این شرایط برخی از فعالان اقتصادی خبر داده‌اند که با مجوز بانک مرکزی آمریکا فرآیند پرداخت ۲.۷ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران در کشور عراق آغاز شده است.

آنگونه که گفته شده بانک مرکزی عراق با هماهنگی فدرال رزرو مجوز پرداخت این میزان از طلب‌های ارزی ایران را برای خرید کالاهای اساسی همانند دانه‌های روغنی، برنج، ذرت و … داده است. آنگونه که به نظر می‌رسد فرآیند پرداخت ارزی نیز توسط بانک TBI صورت می‌گیرد.

پیش از این فرزین، رئیس کل بانک مرکزی ایران خبر ازگشایش‌های ارزی داده بود. آنگونه که به نظر می‌رسد احتمالا در روزهای آینده اخبار مثبت دیگری هم منتشر شود. موضوعی که می‌تواند با کاهش بیشتر قیمت دلار در بازار آزاد همراه شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 355173
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا