بورس کالاایران خودرو را نقره داغ کرد

بنابر پیگیری های باشگاه خبرنگاران جوان قانون محور بودن بورس کالا به گونه ای است که هر تأخیر و عدم تعهدات طرفین معامله با جریمه مواجه می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، تاخیر در تحویل چند محصول از سوی شرکت ایران خودرو که طی ماه‌های گذشته اقدام به عرضه خودرو در بورس کالا کرده بود، باعث شد تا پرسشی در ذهن خریداران بورسی نقش ببندد که تکلیف این دیرکرد در تحویل خودرو چه می‌شود.

بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این بار برخلاف عرضه خودرو در سامانه یکپارچه و سایر روش ها، خریداران خودرو در بورس کالا می‌توانند طبق قانون به حق خود برسند و خبری از خلف وعده و عدم پاسخگویی خودروساز آن هم بدون هزینه نیست.

همان طور که در گذشته اعلام شد، از مزایای اصلی بورس کالا، قانون محور بودن این بورس است به گونه‌ای که هر تأخیر و عدم تعهدات طرفین معامله با جریمه مواجه می‌شود.

خریداران بورسی براساس بررسی‌ها و پی‌گیری‌های

به این ترتیب در خصوص عدم تحویل خودرو توسط ایران خودرو به خریداران بورسی موارد ذیل براساس بررسی‌ها و پی‌گیری‌های انجام شده بدست آمده است:

۱- بورس کالا در زمان تایید عرضه از خودروساز تضامین اخذ کرده است که در صورت عدم پرداخت جرائم از محل تضامین پرداخت را انجام خواهد داد.

۲- مشتریان در صورتی که در موعد قانونی (۳۰ روز تقویمی پس از تاریخ سررسید) اقدام به اعلام اعتراض خود از طریق کارگزار خریدار به بورس کالا نمایند، پس از تحویل خودرو محاسبات مربوط به تحویل با تاخیر توسط بورس انجام شده و به خریداران پرداخت می‌شود.

۳- مشتریانی که خارج از موعد اقدام به اعتراض کرده باشند می‌توانند از طریق کمیته سازش کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار پی‌گیر اعتراض و شکایت خود باشند.

۴- در راستای احقاق حقوق خریداران، تاکنون پرونده تاخیر نزدیک به ۵۰ خریدار بررسی شده و در پروسه‌ی پرداخت وجوه به مشتریان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بورسخودرو
شناسه : 355396
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. سلام تارا دستی خریدم ۴۵روز اززمان تحویل خودرو بادیرکرد دوماه میگذره
    همه کارهای دریافت تاخیری رو سرموقع انجام دادم اما بورس پول تاخیری و امروز فردامیکنه نمیده زنگ هم میزنم میگه صبورباشید شما که تضامین گرفتید چرا نمیدید خود ایرانخودرو بود تا الان پرداخت کرده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا