در مجمع عمومی عادی سالیانه ایمپاسکو؛

صورت‌های مالی ایمپاسکو منتهی به پایان ۱۴۰۱ برای پنجمین سال متوالی تایید شد

صورت های مالی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۱ در مجمع عمومی عادی سالیانه ایمپاسکو مورد ارزیابی و از طرف سازمان حسابرسی اظهار نظر مقبول گرفت.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه با حضور امیر خرمی شاد رییس هیات عامل ایمیدرو، خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل و اعضای هیات مدیره ایمپاسکو، معاونین و مدیران، حسابرس و بازرس قانونی شرکت برگزار شد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در این جلسه گفت: دستاوردهای مثبت شرکت در یک سال گذشته منجر به افزایش سودآوری و رشد درآمدها از طریق مشارکت با بخش خصوصی و فروش محصولات تولیدی، توسعه اکتشافات با تمرکز بر مواد معدنی استراتژیک و ذخایر عمیق و همچنین ارتقای بهره‌وری و افزایش رقابت پذیری در مجموعه ایمپاسکو شده است.

کریم نژاد درباره گزارش عملکرد شرکت در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: در سال گذشته هدف اصلی شرکت توسعه اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی بود که به حمدالله در همین راستا رکوردهایی تازه به ثبت رساندیم.

در برخی از مجتمع‌های تابعه رکورد تولید به ثبت رساندیم

مدیرعامل ایمپاسکو با بیان اینکه دریافت ۶ فقره گواهی کشف در سال ۱۴۰۱ از جمله دستاوردهای ما بوده است، توضیح داد: علاوه بر این موفق به ثبت رکورد تولید در برخی از مجتمع‌های تابعه شدیم و همزمان طرح‌های توسعه‌ای جدیدی در دستور کار قرار گرفت تا منجر به تحقق چشم‌انداز ایمپاسکو به عنوان «یک شرکت معدنی مرجع در اکتشاف، کارآمد در استخراج و فرآوری و نوآور در توسعه مواد معدنی کشور» شود.

وی با بیان اینکه اکنون ایمپاسکو در ۲۶ استان، ۱۹ مجتمع، ۶ شرکت و ۲۵ طرح فعالیت می‌کند، تصریح کرد: سال گذشته ۱۵۶ فراخوان، مناقصه و مزایده برگزار کردیم که به تفکیک ۱۱۰ فقره متعلق به ایمپاسکو و ۴۶ فقره متعلق به ایمیدرو بوده است.

کریم‌نژاد با اشاره به اینکه در چهار مجتمع معدنی رکورد تولید به ثبت رسانده‌ایم، ادامه داد: مجتمع‌های فروکروم جغتای، سنگ آهک پیربکران، آنتیموان سفیدابه و سرب و روی انگوران در سال گذشته و در حوزه تولید رکوردهای جدیدی به ثبت رساندند، همچنین در استحصال طلا به رقم قابل توجهی رسیدیم.

همکاری با بخش خصوصی را افزایش دادیم

وی همچنین در رابطه با واگذاری مجتمع و طرح‌های تابعه در سال ۱۴۰۱ توضیح داد: در سال گذشته موفق به انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری ۴ مجتمع و طرح با جذب سرمایه بخش خصوصی به میزان بیش از ۳ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان شدیم.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران افزود: جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین و احداث و بهره‌برداری از کارخانه تولید شمش روی، بلوک ۲ معدن کوچکعلی شمالی طبس، معدن سنگ آهن حنار و معدن سنگ تزئینی گدارسرخ و جاجرمی از جمله این اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: در بخش بازرگانی نیز با عرضه و فروش خاک سرب و روی انگوران در بورس کالا به میزان بیش از دو برابر سال گذشته، رشد فروش کلیه مواد و محصولات معدنی و صنعتی به میزان حداقل دو برابر، فروش قابل توجه ماده معدنی کم عیار ۵ درصد انگوران و افزایش فروش باریت مهدی آباد به میزان بیش از ۵ برابر، عملکرد قابل توجهی به ثبت رساندیم.

کریم نژاد در پایان خاطرنشان کرد: همچنین با ثبت پیشرفت ۸۰ درصدی طرح ارتقای شاخص‌های پایداری محیط زیست، مسئولیت اجتماعی خود را در این بخش تا حدودی ایفا کرده و به این مسیر سبز ادامه خواهیم داد.

منبع: روابط عمومی ایمپاسکو

صنعت و معدن
شناسه : 357515
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا